هفتمین همایش جرعه‌ای از ایثار برگزار می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل گفت: امسال برای هفتمین سال متوالی همایش جرعه‌ای از ایثار با یاد 9 ایثارگر آملی در این شهرستان برگزار می‌شود. به گزارش حرف، امیر امیرنیا در نشست خبری با اصحاب رسانه با محوریت برگزاری همایش جرعه‌ای از ایثار در این شهرستان با بیان اینکه آمل امسال هفتمین همایش […]

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل گفت: امسال برای هفتمین سال متوالی همایش جرعه‌ای از ایثار با یاد 9 ایثارگر آملی در این شهرستان برگزار می‌شود.
به گزارش حرف، امیر امیرنیا در نشست خبری با اصحاب رسانه با محوریت برگزاری همایش جرعه‌ای از ایثار در این شهرستان با بیان اینکه آمل امسال هفتمین همایش شهرستانی جرعه‌ای از ایثار را یکشنبه شب 20 آبان ماه در سالن اجتماعات فرهنگ و ارشاد این شهرستان برگزار می‌کند، بیان کرد: این همایش با هدف رشد و تعالی فرهنگ ایثار با یاد و معرفی 9 ایثارگر مازندرانی برپا می‌شود.
وی افزود: با شکل‌گیری این همایش پس از ایثار حسین ابراهیمیان از ناجیان غریق پس از 9 سال تمام تلاش این مجموعه بر برگزاری همایش به شکل استانی است.
امیرنیا از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی همایش جرعه‌ای از ایثار در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل خبر داد و گفت: این دبیرخانه سعی دارد که برنامه‌های جرعه‌ای از ایثار را طی سال به صورت متنوع به اجرا درآورد.
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: علاوه بر این همایش با همکاری مسئولان زنگ ایثار در مدرسه ایثار آمل به صدا درمی‌آید.
دبیر اجرایی همایش جرعه‌ای از ایثار نیز در این نشست با بیان اینکه با اتفاق ناگوار ناجی غریق حسین ابراهیمیان و پس از نامش به عنوان ناجی پهلوان به یاد این ایثارگر شروع همایش با برپایی شب شعر آغاز شد، بیان کرد: در ادامه این همایش معرفی خانواده‌های ایثارگر آمل دستور کار قرار گرفت و تا به امسال که 9 ایثارگر معرفی و مورد تجلیل واقع می‌شوند.
راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جرعه‌ای از ایثار در آمل
احسان خاکزاد گفت: عوامل همایش امسال سوژه‌های اجتماعی را جهت معرفی ایثارگران انتخاب کردند که به تعداد چهار خانواده برمی‌گردد.
وی ادامه داد: همچنین دو خانواده شهید مدافع حرم و هشت سال دفاع مقدس و سه خانواده ایثارگر اهدای عضو است که در شب همایش با پخش فیلم این ایثارگران به مدعوین معرفی می‌شوند.
خاکزاد خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته این همایش بدون چشم‌داشت فعالیت دستگاه‌های دولتی به اجرای برنامه پرداخت اما امسال چند دستگاه ورود یافتند که امیدواریم با ورود این دستگاه‌ها همایش به صورت استانی بهتر برگزار شود.
وی یادآور شد: در اجرای مسابقه نقاشی به منظور ترویج فرهنگ ایثار بین دانش‌آموزان حدود 120 اثر به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد 10 اثر انتخاب و در شب همایش مورد تجلیل واقع می‌شوند.