نیروگاه ۱۲ مگاواتي برق شهرک صنعتی محمودآباد افتتاح شد

با حضور استاندار مازندران و همزمان با پنجمین روز دهه مبارکه فجر، نیروگاه برق مقیاس کوچک شهرک صنعتی شهدای محمودآباد افتتاح و به بهره برداری رسید. به گزارش حرف، احمد حسین زادگان در آئین افتتاح نیروگاه مولد برق با مقیاس کوچک در شهرک صنعتی شهدای محمودآباد گفت: سیاست دولت در ترغیب و بسترسازی لازم در […]

1

با حضور استاندار مازندران و همزمان با پنجمین روز دهه مبارکه فجر، نیروگاه برق مقیاس کوچک شهرک صنعتی شهدای محمودآباد افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش حرف، احمد حسین زادگان در آئین افتتاح نیروگاه مولد برق با مقیاس کوچک در شهرک صنعتی شهدای محمودآباد گفت: سیاست دولت در ترغیب و بسترسازی لازم در جهت مشارکت سرمایه گذاران در بخش نیروگاه با مقياس کوچک است و از تمام ظرفیتها برای حمایت از فعالان سرمایه‌گذاری استفاده می کنیم.

استاندار مازندران افزود: بخش خصوصی از طریق سرمایه گذار خارجی در این پروژه سرمایه‌گذاری نموده که حمایت دستگاههای اجرایی موجب بهره برداری از این پروژه، در کمترین زمان ممکن رضایت سرمایه‌گذار را نیز فراهم کرده است.

وی با اشاره به توسعه مشارکت بخش خصوصی در ساخت نیروگاه برق با مقیاس کوچک در سطح استان خاطرنشان کرد: توسعه مولدهای با مقیاس کوچک منجر به بهبود گسترده شاخص های پدافند غیرعامل در استان می شود.

استاندار مازندران تصريح كرد: کمک به تولید برق شبکه سراسری و جلوگیری از اعمال خاموشی، کاهش تلفات شبکه توزیع، افزایش مشارکت بخش خصوصی در توسعه زیرساختهای استان و افزایش شبکه و تأمین برق مستمر، از جمله مزایای ساخت این مولد با مقیاس کوچک است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران نیز در این مراسم گفت: در راستای حمـایت از سرمایه گذاران در بخش نیروگاه با مقیاس کوچک و بر اساس ضوابط و مقررات، تا سقف ۲000 مترمربع زمین بصورت رایگان در اختیار سرمایه‌گذار قرار خواهد گرفت.

موسوی با اشاره به اينكه براي تأمین انرژی در استان، در پیک مصرف، به احداث نیروگاه برق با مقیاس کوچک نیاز داریم بیان داشت: رویکرد زیست محیطی دولت در تولید انرژی پاک برق، به نیروگاه با مقیاس کوچک است.

وی تصریح کرد: این نیروگاه، برق مصرفی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی شهداي محمودآباد را تأمین می کند و مازاد آن را در اختیار شرکت برق منطقه‌ای می گذارد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران بيان داشت: برای ساخت نيروگاه مولد برق با مقیاس کوچک ۱۲ مگاواتي 2/6 میلیون یورو توسط سرمایه‌گذار آلمانی- ایرانی هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه نیروگاهی کوچک، در مدت 6 ماه توسط سرمایه‌گذار اجرایی شده است.