نوسازی شبکه توزیع برق با 22 میلیاردتومان

حرف آنلاین: مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران در ستاد بازسازی مناطق سیل‌زده مازندران با اشاره به برنامه این شرکت در پایدارسازی شبکه گفت که 22 میلیارد تومان جهت نوسازی و مقام سازی شبکه توزیع برق اعتبار نیاز است. قاسم شهابی در نشست خبری ستاد بازسازی مناطق سیل‌زده مازندران با اشاره به اینکه هم‌زمان با سیل […]

حرف آنلاین: مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران در ستاد بازسازی مناطق سیل‌زده مازندران با اشاره به برنامه این شرکت در پایدارسازی شبکه گفت که 22 میلیارد تومان جهت نوسازی و مقام سازی شبکه توزیع برق اعتبار نیاز است.
قاسم شهابی در نشست خبری ستاد بازسازی مناطق سیل‌زده مازندران با اشاره به اینکه هم‌زمان با سیل در دشت، در مناطق بالادست برف باعث قطعی‌هایی شده بود، خاطرنشان کرد : نیروهای شرکت توزیع برق مازندران در قالب 85 گروه عملیاتی با 305 نفر از 25 اسفندماه در آماده‌باش بوده که در این راستا به خدمت‌رسانی می‌پرداختند.
وی به حجم غیرقابل‌پیش‌بینی خسارت‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: در سیل اول بیشتری حجم مربوط به شهرستان سیمرغ بود اما خسارت قابل‌توجهی نداشتیم و به جهت ایمنی برق مناطقی را قطع کردیم اما در ادامه خرابی‌ها از دشت به سمت کوهستان رسید. رانش جاده‌ها، ریزش کوه و سقوط درختان از گلوگاه تا آمل باعث سختی و افزایش حجم خرابی شده بود. به گفته وی، 713 روستا در سیل اول دچار قطعی برق شدند اما قطع بودن برق 123 روستا به دلیل تخریب زیادتر و مسیرهای دسترسی ماندگار شد که به همت نیروهای عملیاتی آخرین روستا چهار فروردین برق‌دار شد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران به‌سختی کار تیم‌های عملیاتی اشاره کرد و گفت: بسیاری از مسیرهای کوهستانی را نیروهای ما پیاده رفتند و در سیلاب و برف در هر شرایطی برق روستاها را وصل کردند و در نقاطی مجبور شدند تیرهای برق را به درختان ببندند. وی در خصوص سیل دوم 12 فروردین نیز گفت: در این مرحله 54 روستا از مدار خارج شدند که سخت‌ترین بخش مربوط منطقه خطیرکوه به دلیل رانش جاده و مسیر دسترسی بسیار نامناسب بود اما با کمک اهالی و ماشین‌آلات سنگ‌شکن‌ها برق‌دار شدند.
شهابی با اشاره به اینکه درمجموع دو سیل530 تیربرق از بین رفت، اظهار داشت: 8 میلیارد و 200 میلیون تومان مجموع خسارت کلی بود که بسیاری از مسیرهای انتقال برق به دلیل رانش و طغیان رودخانه عوض‌شده و تعداد تیرهای برق نیز بیشتر شده است. وی در خصوص پیش‌بینی نقاط حادثه‌خیز نیز گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، 22 میلیارد تومان اعتبار برای پایدارسازی، نوسازی و مقام سازی شبکه توزیع برق نیاز داریم و درخواست آن را به مرکز دادیم اما به دلیل در پیش بودن تابستان، این پروژه‌ها را از اعتبارات داخلی انجام می‌دهیم و منتظر دریافت اعتبارات ملی نمی‌مانیم. وی ادامه داد: در نقاطی سابقه شبکه برق به 25 سال می‌رسد و دچار فرسودگی شده‌اند، شرکت خصوصی هستیم و اعتبار دولتی نداریم اما در سال 150 میلیارد تومان بهسازی و نوسازی انجام می‌دهیم.

  • سیل و همدلی
    مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران به حاشیه‌های مطرح نشده سیل اخیر نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مدیران بازنشسته در سوادکوه باوجود بیماری سختی که داشت داوطلبانه پای‌کار آمد و در وصل برق منطقه خطیر کوه تأثیر بسیاری داشت. 200 نفر از بازنشستگان نیز اعلام آمادگی کردند تا در مواقع ضروری حضور پیدا کنند. حتی فروشندگان لوازم برق و تولیدکنندگان اعلام می‌کردند که آماده ارائه لوازم هستند و زمان دریافت مبلغ مهم نیست.