موقعیت استراتژیک بندر امیرآباد برای ترانزیت کالا از CIS

گوسال اعظم سارکر سفیر بنگلادش در ایران از منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بازدید و با سیاوش رضوانی مدیر بندر امیرآباد دیدار و گفتگو کرد.  سارکر با اشاره به توانمندی کشور بنگلادش به‌عنوان دومین کشور تولیدکننده پوشاک در آسیا و موقعیت استراتژیک بندر امیرآباد در ترانزیت مواد اولیه از کشورهای CIS از طریق کریدور شمال […]

گوسال اعظم سارکر سفیر بنگلادش در ایران از منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بازدید و با سیاوش رضوانی مدیر بندر امیرآباد دیدار و گفتگو کرد.

 سارکر با اشاره به توانمندی کشور بنگلادش به‌عنوان دومین کشور تولیدکننده پوشاک در آسیا و موقعیت استراتژیک بندر امیرآباد در ترانزیت مواد اولیه از کشورهای CIS از طریق کریدور شمال – جنوب بر گسترش روابط تجاری بین دو کشور ایران و بنگلادش تأکید و اظهار داشت: با توجه به توان سرمایه‌گذاران کشورش می‌توان با احداث کارخانه تولید پارچه در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بخش عمده‌ای از تولید پارچه را در این بندر انجام داد و علاوه بر ایجاد ارزش‌افزوده کمک قابل‌توجهی به اشتغال این منطقه نمود.

سیاوش رضوانی با اشاره به موقعیت ممتاز این بندر تصریح کرد: آمار تخلیه و بارگیری در بندر و روند رو به شد آن در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که این بندر همیشه موردتوجه سرمایه‌گذاران و صاحبان کالا بوده و با عنایت به وجود شبکه حمل‌ونقل ریلی شقوق مختلف حمل‌ونقل چندوجهی در این بندر انجام می‌شود و از طرق مختلف می‌توان کالاهای وارده را به همه نقاط کشور جهت مصارف داخلی و ترانزیت منتقل نمود.

در ادامه سفیر بنگلادش نیز ضمن تشکر و قدردانی از میهمان‌نوازی بندر امیرآباد، اظهار داشت پتانسیل و توانمندی بندر امیرآباد در نوع خود بی‌نظیر است و این امر مسلماً سبب جذب سرمایه‌گذاران خواهد بود و امیدواریم با مذاکراتی که در آینده نزدیک انجام می‌شود سرمایه‌گذاران و صاحبان کالای بنگلادشی بتوانند همکاری‌های بیشتری با این بندر داشته باشند .

در پایان نماینده دستگاه دیپلماسی بنگلادش به همراه سیاوش رضوانی از توان تجهیزاتی و اماکن و تأسیسات بندری و دریایی و اراضی پشتیبانی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بازدید نمودند.