منابع بانک های مازندران برای نخستین بار مثبت شد

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های مازندران گفت که امسال منابع بانکی این خطه شمال کشور برای نخستین بار از مصارف پیشی گرفته است. به گزارش حرف، خانعلی رشیدیان در نشست شورای اشتغال استان در ساری افزود: در 9 ماهه سال جاری میزان منابع (پس انداز) 14 بانک دولتی و خصوصی عضو کمیسیون حدود 349 هزار […]

01

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های مازندران گفت که امسال منابع بانکی این خطه شمال کشور برای نخستین بار از مصارف پیشی گرفته است.

به گزارش حرف، خانعلی رشیدیان در نشست شورای اشتغال استان در ساری افزود: در 9 ماهه سال جاری میزان منابع (پس انداز) 14 بانک دولتی و خصوصی عضو کمیسیون حدود 349 هزار میلیارد ریال رسیده است که هفت درصد بیشتر از مصارف است.

وی با اعلام این که در سال های گذشته همواره مصارف بانک ها بیشتر از منابعشان بود، گفت: در همین مدت میزان تسهیلات پرداختی در حوزه های مختلف از قبیل اشتغال، رفاهی و ازدواج هم به 320 هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دارد.

** شروع مرحله دوم پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی

معاون امور هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران هم در این نشست گفت: مرحله دوم پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در این خطه شمال کشور به استان ابلاغ شده است.حسن خیریانپور افزود: زودی با تعیین برش استانی، پرداخت تسهیلات مرحله دوم اشتغال روستایی در استان از سر گرفته می شود.وی میزان تسهیلات پرداختی اشتغال روستایی را در مرحله اول را حدود 16 هزار و 500 میلیارد ریال اعلام کرد.خیریانپور گفت که در مرحله دوم نیز حدود یک هزار و 600 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی برای مازندران پیش بینی شده است.براساس آمار اداره کل کار تعاون، و رفاه اجتماعی مازندران با پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی برای حدود سه هزار بیکار اشتغال ایجاد شد.

طبق گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری پاییزی در مازندران 8.8 درصد اعلام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل نرخ بیکاری حدود 1.1 درصد کاهش داشت.میزان نرخ بیکاری در کشور طبق گزارش مرکز آمار ایران در پاییز سال جاری به 11.7 درصد رسیده است.