مرسدس بنز چراغ جلو با یک میلیون پیکسل ساخت!

شرکت مرسدس بنز چراغ ال ای دی هوشمندی برای خودرو ساخته که بیش از یک میلیون پیکسل دارد و در صورت کاهش فاصله با خودروی جلویی با نمایش سمبلی به راننده هشدار می دهد. شرکت دایملر اعلام کرد از چراغ های جلویی هوشمند مرسدس در تعداد محدودی از خودروهای مرسدس میباخ کلاس S استفاده می […]

شرکت مرسدس بنز چراغ ال ای دی هوشمندی برای خودرو ساخته که بیش از یک میلیون پیکسل دارد و در صورت کاهش فاصله با خودروی جلویی با نمایش سمبلی به راننده هشدار می دهد.

شرکت دایملر اعلام کرد از چراغ های جلویی هوشمند مرسدس در تعداد محدودی از خودروهای مرسدس میباخ کلاس S استفاده می کند.نخستین بار مرسدس این چراغ های ال ای دی را در ۲۰۱۵ نمایش داد اما این گجت بسیار دقیق تر از چراغ هایی معمولی ال ای دی است. هر یک از این چراغ ها بیش از یک میلیون پیکسل دارد و می تواند میزان و مکان نقطه تابش نور را مشخص کند.

گجت مذکور مجهز به حسگرهایی برای کنترل درخشندگی نور است تا چشمان عابران یا رانندگان نزدیک به آن را آزار ندهد.همچنین این چراغ ها می توانند اطلاعات را روی کف جاده  نمایش دهند. به عنوان مثال اگر کاربر در حال گذر از کنار یک مکان ساخت و ساز است دو خط نور عرض خودرو را روی زمین نشان می دهند و به راننده کمک می کند نزدیک به آنها حرکت کند. همچنین اگر فاصله خودرو با وسیله نقلیه جلویی بسیار کم باشد، چراغ ها سمبلی برای هشدار به کاربر نمایش می دهند.خودروهای مجهز به این چراغ در نیمه اول سال جاری به مشتریان تحویل می شوند.