محدود شدن فقر مفرط و اشتغال فراگیر ماموریت دولت است

نوشهر- خبرنگار حرف: و زیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گفت : محدود کردن فقر مفرط و اشتغال فراگیر دو مامویت اصلی دولت تدبیر و امید است. علی ربیعی در نشست شورای اداری شهرستان های نوشهر ، چالوس و کلاردشت که با حضور رییس سازمان تامین اجتماعی، معاونان وزارتخانه، فرمانداران سه شهرستان، نماینده مجلس، امام […]

نوشهر- خبرنگار حرف: و زیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گفت : محدود کردن فقر مفرط و اشتغال فراگیر دو مامویت اصلی دولت تدبیر و امید است. علی ربیعی در نشست شورای اداری شهرستان های نوشهر ، چالوس و کلاردشت که با حضور رییس سازمان تامین اجتماعی، معاونان وزارتخانه، فرمانداران سه شهرستان، نماینده مجلس، امام جمعه و مسئولان دستگاه‌های اجرایی این سه شهرستان در بندر نوشهر برگزار شد ، افزود : دولت چنین ماموریتی را در دستور کار قرارداده تا 2 نسل انقلاب را که اکنون در آستانه چهلمین سال آن هستیم ، با مفاهیم انقلاب اسلامی آشنا سازد.

وی اظهارداشت : امروز خیلی از کشورهای دارای اقتصاد بزرگ برای ایجاد حدود 700 هزار شغل در سال با مشکلات فراوانی مواجه هستند ، اما طبق وعده ای که داده ایم باید دستکم سالی یک میلیون شغل ایجاد کنیم .

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت : باید با سختکوشی ، عقلانیت و مدارا ، در زندگی مردم بویژه قشرهای ضعیف جامعه تغییر ایجاد کنیم و برای تحقق این مهم باید به جای 10 ساعت در شبانه روز ، حدود 15 ساعت تلاش کرد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی ، بروز بلایای طبیعی و غیرطبیعی در کشور افزود : امروز با توجه به بحران کم آبی ، ریز گردها ، بی مبادلاتی در مدیریت صندوق های بازنشستگی و دیگر مشکلات باید با مدارا و سختکوشی بر این مشکلات فائق آئیم و آنها را یکی پس از دیگری حل کنیم .ربیعی گفت : این دولت سعی دارد تا با بهره گیری از همه ظرفیت ها ، پاسخگوی حل مشکلات باشد تا از ایجاد وضعیت بحرانی در آینده کشور جلوگیری شود.

وی با یادآوری خاطرات دوران انقلاب اسلامی و تشریح دستاوردهای بزرگ در نظام اسلامی ، افزود : متاسفانه جنگی که حدود هشت سال برملت ایران تحمیل شد انرژی و روح این انقلاب را گرفت ، در حالی که در سایه این انقلاب خیلی می توانستیم برای توسعه همه جانبه کشور تلاش کنیم .

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد : باید به متن انقلاب بازگشت چرا که نقش تعیین کننده ای در مسیر پیشبرد و آبادانی نظام اسلامی دارد و نکته مهم تر آن که باید روی نابرابری ها و رفع فقر در کشور تلاش های بیشتری کرد.

ربیعی همچنین فعالیت های وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در سال جاری را تشریح کرد و گفت : از میزان کل اعتبار این وزارتخانه حدود 330 میلیارد تومان آن امسال برای اشتغال فراگیر پیش بینی شده که سهم شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت از این اعتبار حدود 34 میلیارد تومان بوده است.وی افزود : این اعتبار رقم کمی نیست ، برای این که اگر به طور متوسط برای هرشغلی حدود 50 میلیون تومان در نظرگرفته شود می توان در شهرستان های غرب مازندران در حوزه طبیعت گردی ، بوم گردی ، پرورش گل و گیاه ، ماهی و بوم گردی که رسته اول قرار دارد، مشاغل زیادی ایجاد کرد.وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت : امروز طبق آمار رسمی دست کم 12 هزار نفر جویای کار در مازندران شناسایی شده اند و باید منطبق با مزیت های این منطقه برای این افراد شغل ایجاد کرد و تحقق این مهم به سختکوشی ، تلاش های شبانه روزی مسئولان این استان مرتبط است.

وی افزود : هر چند دولت تدبیر و امید توانست از مجموع 13 هزار کارگر ساختمانی زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی ، 50 هزار کارگر بیمه شده در این استان را افزایش دهد ولی باید برای ایجاد اشتغال تلاش کرد و هدف جذب منابع نیست .

ربیعی همچنین خواستار توجه جدی مسئولان به صندوق بیمه عشایر و روستائیان در مازندران شد و تاکید کرد : نباید طوری برنامه ریزی شود تا سالمندان در روستاها دچار فقر شوند .صفرنژاد فرماندار نوشهر نیز در این جلسه ضمن اشاره به ظرفیت های شهرستان گفت:نوشهر همواره سهم چشمگیری در انقلاب داشته است.وی افزود: نوشهر شهر داشته ها و نداشته های بزرگ است و بسیاری از ظرفیت های این شهرستان نیازمند توجه و حمایت است. حجت الاسلام مشایخ امام جمعه نوشهر نیز  بیان داشت: مشکل بیکاری؛ چالش بزرگ شهرستان نوشهر میباشد.مشایخ ادامه داد:بخش کجور همواره مورد غفلت واقع شده است.وی همچنین بر توجه به بیمه کارگری تاکید کرد و خواستار افزایش بیمه این بخش و رفع مشکلات کارگران شد.احمدی لاشکی نماینده مجلس نیز ضمن تقدیر از تلاشهای وزیر و مجموعه وزارت کار و رفاه اجتماعی، گفت: رفع بیکاری در سه شهرستان (نوشهر، چالوس، و کلاردشت) از مرز درخواست گذشته و نیازمند ورود عاجل دولت میباشد.