مازندران دومین استان کشور در تعداد روزنامه است/45رسانه از مازندران در لیست!

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین استانی بزرگداشت روز خبرنگار که در رستمرود نور برگزار شد، گفت: ۲۶۹مجوز رسانه در استان مازندران صادر شده است که ۱۶مجوز آن مربوط به روزنامه ها است که در مقایسه با استان خراسان این میزان دو برابر می باشد. به گزارش حرف آنلاین، محمد سلطانی فر […]

photo_2018-08-12_08-31-35

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین استانی بزرگداشت روز خبرنگار که در رستمرود نور برگزار شد، گفت: ۲۶۹مجوز رسانه در استان مازندران صادر شده است که ۱۶مجوز آن مربوط به روزنامه ها است که در مقایسه با استان خراسان این میزان دو برابر می باشد.

به گزارش حرف آنلاین، محمد سلطانی فر با بیان اینکه مجموعا ۱۵۶نشریه و ۹۶پایگاه خبری دارای مجوز در استان مازندران فعالیت دارند، گفت: در تلاش هستیم تا مجوزهای فضای مجازی را در دستور کار قرار دهیم و سیاست ما آن گونه است که به سمت رسانه های غیر مکتوب حرکت کنیم.

وی ادامه داد: باید مسیر حرکت را از رسانه های مکتوب به مجازی تغییر دهیم اما نباید از فضای مکتوب غافل شویم زیرا رسانه های مکتوب هویت و اعتبار هستند و مرجعیت دارند.

محمد سلطانی بابیان اینکه با برنامه ریزی های انجام شده مشکلی برای تامین کاغذ استان نخواهیم داشت، گفت: خط تولید کاغذ با ظرفیت ۹۵هزارتن کاغذ در سال در حال راه اندازی است و به زودی مشکلات کاغد در استان مازندران به طور کامل حل خواهد شد.

وی افزود: بیمه تکمیلی روزنامه نگاران در دستور کار وزارت ارشاد قرار دارد و ۳۰۰۰روزنامه نگار با احتساب خانواده هایشان حدود۸۰۰۰نفر در این زمره قرار دارند که می توانند با عضویت در صندوق هنر از این بیمه استفاده کنند.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با بیان اینکه ۴۵ رسانه در لیست انتظار هیئت نظارت استان مازندران قرار دارد، گفت: نگرانی ما برای رسانه ها در حوزه تولید و محتوا است که برنامه های مختلف آموزشی برای خبرنگاران در دستور کار قرار دارد.

معود سلطانی فر به شکل گیری شورای حل اختلاف رسانه ها که با مجوز قوه قضاییه انجام می شود اشاره کرد و گفت: شکایت مطبوعاتی خبرنگاران قبل از آنکه به مراجع قضایی برسد در شورایی که متشکل از روزنامه نگاران،اساتید،اعضای خانه مطبوعات و نمایندگان دولت میباشد مطرح شده  و بررسی می شود که ۹۰درصد پرونده ها در این شورا برای خبرنگاران حل و فصل می شود.