لایروبی آببندان‌ها ذخیره‌سازی حجم آب را افزایش می‌دهد

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود گفت:با انجام عملیات لایروبی آببندان های سنتی حجم ذخیره سازی آب این آببندان ها افزایش پیدا می‌کند تا بخشی از تنش کم آبی جبران شود. به گزارش حرف به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، سید شبر موسوی گفت: امسال سه هزار هکتار از زمین های شالیزاری شهرستان میاندورود […]

54
مدیر جهاد کشاورزی میاندورود گفت:با انجام عملیات لایروبی آببندان های سنتی حجم ذخیره سازی آب این آببندان ها افزایش پیدا می‌کند تا بخشی از تنش کم آبی جبران شود.
به گزارش حرف به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، سید شبر موسوی گفت: امسال سه هزار هکتار از زمین های شالیزاری شهرستان میاندورود به کشت برنج اختصاص نیافت که می‌توان با انجام عملیات لایروبی آببندان های سنتی حجم ذخیره سازی آب این آببندان ها را افزایش داد تا بخشی از تنش کم آبی جبران شود.
وی به لزوم لایروبی، مرمت و بهسازی آببندان ها برای ذخیره کردن آب در فصول پرباران و استفاده از آن در فصل های زراعی برای کشاورزی و سایر مصارف اشاره کرد و افزود: عملیات لایروبی و مرمت آببندان روستاهای میاندورود در حال انجام است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود ادامه داد: آببندان ها در ذخیره سازی روان آبها و زه‌دار کردن زمین در فصل بارندگی کمک کننده است و با استفاده از آب ذخیره شده در آنها به جای استفاده از چاه ها شوری آب کاهش پیدا خواهد کرد.