قیمت طلا، سکه و ارز در 18 فروردین

حرف آنلاین: بررسی‌ها نشان می‌دهد با توجه به ثبات قیمت طلا در بازارهای جهانی رشد ارزش ارز در بازار ایران و افزایش تقاضا بر رشد قیمت طلا و سکه تأثیرگذار بوده و و قیمت انواع سکه و طلا روند صعودی به خود گرفته است. روز گذشته قیمت انس جهانی در محدوده ۱۲۹۲ دلار در حال […]

حرف آنلاین: بررسی‌ها نشان می‌دهد با توجه به ثبات قیمت طلا در بازارهای جهانی رشد ارزش ارز در بازار ایران و افزایش تقاضا بر رشد قیمت طلا و سکه تأثیرگذار بوده و و قیمت انواع سکه و طلا روند صعودی به خود گرفته است.

روز گذشته قیمت انس جهانی در محدوده ۱۲۹۲ دلار در حال نوسان بود که با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی نرخ انس جهانی برای امروز بدون تغییر ۱۲۹۲ دلار ارزش گذاری شده است.

با این شرایط تا ساعت ۱۸:۳۰ امروز هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۴۳۶ هزار و ۳۰۶ تومان ارزش گذاری شده که با توجه به قیمت اعلامی روز گذشته ایسنا از این نوع طلا، طلای خام ۱۸ عیار در هر گرم رشد ۵۰۸۶ تومانی را تجربه کرده است.

همچنین هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید با رشد ۸۵ هزار تومانی ۴ میلیون و ۸۲۵ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم با رشد ۱۳۰ هزار تومانی به ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، نیم سکه با رشد ۵۰ هزار تومانی به ۲ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان، ربع سکه با رشد ۴۰ هزار تومانی به یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی با رشد ۲۰ هزار تومانی به ارزش ۹۰۰ هزار تومان رسیده است.

بانک‌ها نرخ خرید دلار را بالا بردند

بازار ارز که سال ۱۳۹۸ را با ثبات آغاز کرده بود، از ابتدای سال جدید تا روز گذشته تغییر قابل توجهی نداشت، اما امروز بانک‌ها نرخ ارز را افزایش دادند. در همین راستا، بانک‌ها امروز هر دلار آمریکا را ۱۳ هزار و ۱۱۰ تومان و هر یورو را ۱۴ هزار و ۷۱۰ تومان خریداری می‌کردند.

قیمت خرید دلار در روز گذشته در بانک‌ها ۱۲ هزار و ۸۱۹ تومان و یورو ۱۴ هزار و ۳۸۴ تومان بود. همچنین بانک‌ها پوند را با افزایش قیمت نسبت به روز گذشته ۱۷ هزار و ۱۰۹ تومان خریداری می‌کنند.

یوروی مسافرتی نیز امروز در شعب ارزی بانک‌ها ۱۵ هزار و ۴۵۰ تومان بود که با احتساب کارمزد بانک مرکزی و بانک عامل به حدود ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان می‌رسید. این در حالی است که صرافی‌های مجاز بانک مرکزی امروز قیمت خرید هر دلار آمریکا را ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان و قیمت فروش آن را ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. همچنین قیمت خرید یورو در این صرافی‌ها ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان و قیمت فروش آن ۱۵ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام شده است./ایسنا