از قدردانی بانوی بابلی در آمل تا شوخی استاندار با مازندرانیها

الناز پاک نیا/ دیدار مردمی بود، سال هاست که اینگونه دیدارها در شهرهای مختلف برگزار می شود. افزایش آگاهی مردم و درخواست برای دیدار با مسئولان در شهرستان ها رغبتی در میان مسئولان ایجاد می کند تا از نزدیک به بررسی مشکلات شهروندان رسیدگی کنند. حسین زادگان استاندار مازندران در شهرستان گردی خود این بار […]

NewsImage1294528326

الناز پاک نیا/ دیدار مردمی بود، سال هاست که اینگونه دیدارها در شهرهای مختلف برگزار می شود. افزایش آگاهی مردم و درخواست برای دیدار با مسئولان در شهرستان ها رغبتی در میان مسئولان ایجاد می کند تا از نزدیک به بررسی مشکلات شهروندان رسیدگی کنند.
حسین زادگان استاندار مازندران در شهرستان گردی خود این بار به شهرستان آمل رسید. از ابتدا مشخص بود که جمعیت بسیاری خواهان این ملاقات خواهند بود. مسئولان استانی ابتدا به گلزار شهدا و سپس دفتر امام جمعه رفتند.
در حیاط، راهروها و سالن اجتماعات شهدای شش بهمن فرمانداری آمل مملو از مردمی بود که کاغذ و پرونده به دست در انتظار مدیران استان بودند. نظم خاصی به جلسه حاکم بود اما هر ساعت به تعداد مراجعه کنندگان افزوده می شد.معاون عمرانی و مدیرکل روستایی در طبقات فرمانداری مستقر شدند و استاندار به سالن اصلی رفت.
در نخستین مراجعه کنندگان؛ صدای پیرمردی فضا را از حالت رسمی تغییرداد، مرد می گفت که چرا در شهرداری فردی با مدرک ابتدایی استخدام می شود اما فرزند من با تحصیلات دانشگاهی نمی تواند. همه تقریبا بی طاقت بودند. انباشت درخواست ها و تنوع مراجعات نشان می دهد اشکال در جایی هست.
دختری هم گریه می کرد برای برادرش که نان آور خانه بود و باید سربازی می رفت؛ مردی هم جانباز اعصاب و روان بود و صدایش بلند و توصیه هایش به بازگشتن به مسیر انقلاب و رهبری…
زنی هم از بابل آمده بود، صحبت استاندار وقتی این زن به میز خدمت نزدیک شد توجه ها را جلب کرد، حسین زادگان گفت تو همیشه گریه می کنی! حتی الان که کارت راه افتاده است!
زن به خبرنگار صداوسیما گفت که از بابل آمده ام، در ملاقات مردمی بابل امضای استاندار مشکل ام را رفع کرد و امروز وقتی شنیدم آمل می آیند، آمده ام تشکر کنم…
یک عضو شورایی هم آمده بود که منطقه اش را به شهر تبدیل کند.
چهار ساعت از زمان ملاقات عمومی گذشته بود، اما هنوز مراجعه ادامه داشت. خبرنگاران معتقد بودند هر چه تعداد جمعیت حاضر در سالن بیشتر این یعنی مسئولان شهرستان کمتر به وضعیت منطقه رسیدگی می کنند.
درخواست ها در همان محل با تلفن استاندار به مدیر مربوطه رفع و رجوع می شد، قریب به شش مدیرکل هم در دستگاه های اجرایی شهرستانی حضور داشتند و تخصصی تر رفع مشکل می کردند.
در اداره ورزش، حبیب حسین زادگان مدیرکل ورزش و جوانان مراجعه کننده داشت، بیشتر درخواست ها درباره سرمایه گذاری در بخش خصوصی ورزش بود که خواستار حمایت و زمین برای راه اندازی سالن ها و باشگاه های ورزشی بودند.
در اداره بهزیستی هم که تقریبا ارباب رجوع همیشگی دارد، جمعیت زیادی با آرام مدیرکل بهزیستی و معاونان وی گفت وگو می کردند.
پس از چهار ساعت ملاقات مردمی استاندار از مراجعه کنندگان درخواست کرد که نامه ها و شماره تماس هایشان را بدهند تا از دفتر استاندار با آنها تماس گرفته و مشکل اشان رفع شود اما در دقیقه ای نیمی از سالن به سمت میز استاندار مراجعه کردند و همه همه شد و ملاقات مردمی بازهم ادامه یافت.
یک مراجعه کننده متفاوت هم دردودل خوبی با استاندار داشت، یک هنرمند سرشناس تئاتر آمده بود تا گلایه کند از اینکه مدیرکل ارشاد به خوبی به این حوزه توجه ندارد. پس از مصاحبه خبرنگاران فضایی فراهم شد تا بگوید که دغدغه هایش چیست. آمده بود که گلایه کند این نشست های عمومی و اینگونه در شان هنرمند نیست که بیایم و حرف هایمان را بزنم اما …
محسن اردشیر که در چند دوره در زمره هنرمندان راه یافته به جشنواره بین المللی تاتر فجر است، دغدغه خزر را داشت، می گفت اگر حرفی نمی زنیم دلیل بر این نمی شودکه با از دست رفتن آب خزر مشکل نداریم. از نجابت ماست که شلوغ نمی کنیم.
این هنرمند تئاتر اما گلایه از دستگاه فرهنگ و ارشاد داشت، می گفت در اجرای ملی جشنواره فجر، یک مسئول مازندرانی حضور نداشت، هیچ مسئولی از استان تماس نگرفت که شما به فجر راه یافتید اجرای ملی دارید در چه حالی هستید.
گلایه داشت از غیربومی بودن مدیرکل ارشاد، حسین زادگان اما عقیده داشت که مدیرکل ارشادش را باید گونه ای دیگر دید.
استاندار می گفت وی هنرمند و فرهنگی است، اهل سیاست بازی نیست و به روحیه مازندرانی ها آشنا نیست اما انسان شریفی است، حسین زادگان شوخی هم کرد؛ می گفت مازندرانی ها پلنگ هستند جسور و با صدای بلند، برای این مدیرکل رفتار با مازندرانی ها باید به عادت تبدیل شود اما باید ارتباط خود را با وی بهتر کنید. فاصله گرفتن اهالی فرهنگ و هنر از این دستگاه به این بهانه صحیح نیست.
این هنرمند مازندرانی زمان می خواست تا حرف بزند و درد و دل کند، برود نزد استاندار و از این وضعیت حرف بزند؛ حسین زادگان هم شوخی کرد که من سه ماه است استاندار شده ام نمی دانم چرا همه فکر میکنند سه سال است آمده ام و این انتظارات از من را بالا می برد…
دردو دل های این هنرمند باعث شد جلسه ای برای زمانی نزدیک هماهنگ شود هرچند معتقد بود کمی تنبلی می کنیم و سری به مرکز استان نمی زنیم.
استاندار مازندران اما در جمع خبرنگاران گفت که اینگونه دیدارها برای حضور در میان مردم و دیدار چهره به چهره صورت می گیرد. هم بخشی از نیازهای مردم رفع می شود و هم مسئولان به این خواسته مردم که خواهان دیدار با مسئولان استانی هستند جامه عمل می پوشانند.
حسین زادگان همچنین تاکید کرد که عمده مسایل مطروحه مردم در این ملاقات ها موانع اداری، اشتغال و مشکلات اقتصادی و معیشتی  بود؛ وی افزود: مردم شریف و نجیب ما مستحق بالاترین کرامت ها هستند، لیکن مدیران باید عزم و اراده راسخ برای حل مشکلات مردم داشته باشند و نهایت تلاش خود را برای بررسی دستورات صادر شده در جهت رفع مشکلات مردم بخرج دهند.
مقام عالی دولت در مازندران با بیان این که با توجه به تراکم ماموریت های اداری یک روز را بطور اختصاصی به دیدار چهره به چهره با مردم اختصاص داده ایم، عنوان کرد: ملاقات معاونین استانداری، مدیران ستادی، فرمانداران، مدیران کل دستگاه های اجرایی، پاسخگویی مدیران بخش های مختلف در مرکز ارتباطات مردمی، سامانه پیامکی دریافت دیدگاه ها و نقطه نظرات، ارتباط با استاندار در پورتال استانداری، سامانه نمتا و … از دیگر امکانات پیش بینی شده برای رسیدگی به مسایل مردم است.
وی با اشاره به این که استاندار برای ورود به مسایل لاینحل در شهرستان ها به این مناطق سفر می کند و در این سفرها، از ظرفیت های بخش های مختلف و واحدهای تولیدی – صنعتی بازدید می و برای رفع مشکلات منطقه جلسات لازم را برگزار می کند، اظهار داشت: تکریم ارباب رجوع و برگزاری ملاقات های مردمی از برنامه های جدی دولت است.
استاندار با اشاره به این که حرکت به سوی هوشمند سازی اداری، زمینه عدالت را مهیا می کند، یادآور شد: در عین حال برخی از دیدارهای مردمی؛ برای شنیدن دغدغه های مردم و شناسایی مشکلات خاص هر منطقه و همدلی با مردم عزیز بسیار موثر است.
وی گفت این میزان حضور مردم  شاید نشان دهنده کم کاری دستگاه های شهرستانی باشد که با حضور مسئولان استانی رفع می شود اما شهرستان 400هزار نفری انتظار حضور بیش از  300نفر برای مراجعه حضوری چندان بعید نیست.
بازدید از ورزشگاه والیبال کاله، نشست با صنعتگران آملی و نیز دیدار با خانواده شهید نصیری نیز در ساعات پایانی دیدار استاندار مازندران و مدیران کل دستگاه های اجرایی در آمل صورت گرفت.

گزارش الناز پاک نیا