فعالیت 128 اکیپ جهت پایش برق مصرفی ادارات

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران در جمع مدیران عامل ، معاونین بهره‌برداری و فروش و خدمات مشترکین استان‌های شمال ، شمال شرق و شرق کشور در ساری با اشاره به فعالیت 128  اکیپ از همکاران جهت پایش و کنترل مصرف برق ادارات ، بانک‌ها و سایر  نهادهای دولتی گفت : پیک‌بار شبکه توزیع برق […]

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران در جمع مدیران عامل ، معاونین بهره‌برداری و فروش و خدمات مشترکین استان‌های شمال ، شمال شرق و شرق کشور در ساری با اشاره به فعالیت 128  اکیپ از همکاران جهت پایش و کنترل مصرف برق ادارات ، بانک‌ها و سایر  نهادهای دولتی گفت : پیک‌بار شبکه توزیع برق مازندران 16 درصد بیشتر از پیک‌بار شب است.

 رضا غفاری افزود: ضریب بار حدود 41 درصدی سالانه ، فزونی پیک‌بار روز از پیک‌بار شب ، هم‌زمانی بارهای فصلی شالی‌کوبی‌ها با پیک‌بار ، وجود بارهای متمرکز ناشی از حضور مسافران در مازندران ، دمای احساسی (دمای ظاهری ، رطوبت نسبی محیط ، سرعت وزش باد ) که منجر به استفاده زیاد از لوازم سرمایشی می‌شود از پارامترهای مؤثر بر بار شبکه توزیع برق مازندران هست .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران به همکاری بسیار خوب بخش‌های مختلف برای گذر از پیک تابستان پرداخت و یادآور شد : در بخش کشاورزی طرح کاهش بار کشاورزی با تعرفه‌های3  الف- ب و ج مجموعاً 6295 تفاهم‌نامه امضاشده و حدود 5 مگاوات کاهش مصرف پیش‌بینی‌شده است .

رضا غفاری اظهار داشت : در بخش صنایع نیز برنامه‌های کاهش پیک‌بار با قطع بار صنعتی و تعیین ساعت کار برنامه‌ریزی‌شده 9 تفاهم‌نامه امضا و حدود 5 مگاوات در پیک‌بار همکاری صورت گرفت . وی ادامه داد : در طرح کاهش اوج بار صنایع نیز 254 تفاهم‌نامه امضا که حدود 39 مگاوات پیش‌بینی کاهش مصرف بوده است و در طرح ذخیره عملیاتی صنایع هم 17  تفاهم‌نامه امضاشده است که پیش‌بینی 4 مگاوات کاهش مصرف‌شده و در طرح جابجایی روزهای تعطیل صنایع هم 25 تفاهم‌نامه امضا که بیش از 10 مگاوات پیش‌بینی کاهش پیک‌بار به‌عمل‌آمده است .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران به طرح کاهش بار جایگاه‌های  CNG اشاره و گفت : در این طرح نیز 78 تفاهم‌نامه امضاشده و 11 مگاوات پیش‌بینی کاهش مصرف‌شده است و در مجموعه در طرح جامع مشارکت مشترکین جهت کاهش پیک‌بار هفت هزار و 92 تفاهم‌نامه به امضا رسیده  که بیش از 194 مگاوات کاهش مصرف به‌عمل‌آمده است.

غفاری همچنین به همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران اشاره و یادآور شد : 26 شرکت از شهرک‌های صنعتی با کاهش 90 درصد بار با شرکت توزیع برق مازندران جهت عبور از پیک‌بار تابستان همکاری خواهند داشت .