فعالیت پلیس مدرسه در مدارس ابتدایی ساری آغاز شد

طرح پلیس مدرسه از روز یکشنبه با هدف ایمنی تردد دانش آموزان در ورود و خروج در مدارس مقطع ابتدایی شهرستان ساری اجرایی شد. بر اساس این طرح در هر مدرسه مقطع ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه ۱ و ۲ ساری سه دانش آموز به عنوان پلیس راهنمایی و رانندگی فعالیت خواهند کرد.این دانش آموزان […]

طرح پلیس مدرسه از روز یکشنبه با هدف ایمنی تردد دانش آموزان در ورود و خروج در مدارس مقطع ابتدایی شهرستان ساری اجرایی شد.

بر اساس این طرح در هر مدرسه مقطع ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه ۱ و ۲ ساری سه دانش آموز به عنوان پلیس راهنمایی و رانندگی فعالیت خواهند کرد.این دانش آموزان که پلیس مدرسه نامیده می شوند، پس از گذراندن دوره آموزشی پلیس راهنمایی و رانندگی با گرفتن  کاور مخصوص پلیس و تابلو ایست، فعالیت خود را آغاز کردند.

طبق مصوبه وزارت کشور و با ابلاغ پلیس راهنمایی و رانندگی، اگر راننده ای به تابلو ایست پلیس مدرسه بی توجهی کند ، ۶۰ هزار تومان جریمه می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران در این مراسم گفت که به منظور ایمنی بیشتر تردد دانش‌آموزان ، از هر مدرسه ابتدایی سه دانش آموز به عنوان پلیس مدرسه انتخاب شدند.

سرهنگ مهدی باقری افزود: دانش آموزان پلیس مدرسه پیش از این دوره آموزشی مقررات راهنمایی و رانندگی را در حوزه تردد از خط عابر پیاده و چگونگی ایست دادن فرا گرفته اند.

وی با ذکر این نکته که دانش آموزان پلیس مدرسه  با لباس ویژه و در دست گرفتن تابلوی ایست مانند ماموران راهنمایی و رانندگی هستند، گفت: طبق مصوبه وزارت کشور که به راهنمایی و رانندگی ابلاغ شده است، جریمه هر خودرویی را که به ایست پلیس مدرسه توجه نکند ، ۶۰ هزار تومان تعیین کرده است.

باقری با بیان این که این طرح ملی در شهرهای مراکز استان های کشور آغاز شده است، افزود: این طرح پس از شناسایی و برطرف کردن نقاط ضعف از طریق اجرا در مراکز استان ها، طبق برنامه در همه شهرها اجرایی خواهد شد.

رئیس راهنمایی و رانندگی مازندران وجود ۵۰۰ هزار دانش دانش آموز در استان را فرصتی برای نهادینه کردن فرهنگ مقررات راهنمایی و رانندگی و ایمنی تردد و عبور و مرور دانست و گفت: همسو با این ظرفیت سال گذشته ۱۳۵هزار دانش آموز دوره مقررات راهنمایی و رانندگی را فرا گرفتند و امسال این آمار به ۱۵۰ هزار نفر افزایش می یابد.

وی تاکید کرد که پلیس راهور در طول سال تحصیلی آمادگی هر گونه همکاری با آموزش و پرورش در جهت آموزش ایمنی و اصول خدمات دهی به سرویس های مدارس را نیز دارد و اگر مدرسه ای مشکلی را در اطراف محیط آموزشی خود دارد می تواند موضوع را پلیس در میان بگذارد.

باقری گفت : رانندگان خودروهای مدارس دانش آموزان باید نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی بیشترین حساسیت را داشته باشند ، چرا که رعایت مقررات برای دانش آموزان داخل خودروها  همانند  یک درس آموزشی عملی محسوب می شود.

رئیس پلیس راهور مازندران  خطاب به دانش آموزان پلیس مدرسه گفت که در سال جاری ۷۴ نفر از عابرین پیاده در اثر تصادف در جاده های دورن شهری استان جانشان را از دست دادند که این آمار بسیار وحشتناک است.

طبق آمار آموزش و پرورش مازندران بیش از ۵۳۷ هزار دانش آموز در حدود چهار هزار مدرسه و ۲۱ هزار کلاس درس مشغول تحصیل هستند.