فشار کمیته ملی المپیک برای معرفی سرمربی تیم فوتبال امید

با توجه به در پیش بودن نشست ثبت نام ماقبل آخر کاروان‌های بازی‌های آسیایی، کمیته المپیک پیگیر تعیین تکلیف وضعیت تیم فوتبال امید است تا حضور این تیم به اما و اگر کشیده نشود. اگرچه در ثبت نام اولیه کاروان های کشورهای شرکت کننده در بازی های آسیایی اندونزی که سال گذشته در محل برگزاری […]

2

با توجه به در پیش بودن نشست ثبت نام ماقبل آخر کاروان‌های بازی‌های آسیایی، کمیته المپیک پیگیر تعیین تکلیف وضعیت تیم فوتبال امید است تا حضور این تیم به اما و اگر کشیده نشود.

اگرچه در ثبت نام اولیه کاروان های کشورهای شرکت کننده در بازی های آسیایی اندونزی که سال گذشته در محل برگزاری همین بازی ها انجام شد، برای اعزام تیم فوتبال امید اعلام آمادگی لازم صورت گرفت اما در آخرین نشست مشترک میان مسئولان کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال بود که اعزام این تیم قطعی و نهایی شد.

این نشست اسفندماه سال گذشته برگزار و طی آن مقرر شد که تیم فوتبال امید در فهرست تیم های اعزامی به اندونزی قرار داشته باشد. بعد از همان نشست مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال از تعیین تکلیف زودهنگام اعضای کادر فنی این تیم خبر داد تا در راستای آن دیگر اقدامات لازم برای آماده سازی این تیم انجام شود اما تا به امروز به غیر از معرفی حمید استیلی به عنوان مدیر فنی، هیچ تصمیم گیری دیگری برای تیم فوتبال امید انجام نشده و این در حالی است که نشست ثبت نام ماقبل آخر بازی های آسیایی در پیش است.

ثبت نام مرحله دوم و ماقبل آخر کاروان های کشورهای شرکت کننده در بازی های آسیایی به صورت منطقه ای برگزار می شود. ثبت نام کاروان ورزش ایران در این مرحله در کشور قرقیزستان انجام خواهد شد. بر همین اساس اوخر هفته آینده نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی همراه با اصغر رحیمی معاون این کاروان و عاطفه اسلامیان مسئول روابط بین الملل کمیته ملی المپیک راهی بیشکک می شوند تا اقدامات لازم برای ثبت نام ماقبل آخر ورزشکاران و همراهان آنها را انجام دهند.

به گفته یک مقام مسئول در کمیته ملی المپیک، مسئولان فدراسیون فوتبال اعلام کرده اند که طی روزهای آینده در مورد کادر فنی تیم امید تصمیم گیری خواهند کرد و نتیجه را به کمیته ملی المپیک اعلام خواهند کرد تا نمایندگان این کمیته برای ثبت نام ماقبل آخر کاروان ایران در رشته فوتبال مشکلی نداشته باشند. مسئولان کمیته ملی المپیک هم پیگیر این موضوع – مشخص شدن وضعیت تیم فوتبال امید و مربیان این تیم – هستند چون در غیر این صورت ثبت نام تیم فوتبال امید به اما و اگر کشیده می شود.

این مقام آگاه در گفتگو با مهر تاکید کرد که در مرحله دوم ثبت نام کاروان ایران باید اسامی اولیه تیم ها اعلام شود تا اقدامات لازم برای صدور آی دی کارت، ویزا و سایر موارد آنها از طرف کشور میزبان در دستور کار قرار بگیرد. اگر به هر دلیلی فدراسیون فوتبال تا پیش از نشست بیشکک در مورد تیم فوتبال امید به نتیجه نرسد، حضور این تیم در بازی های آسیایی با اما و اگرهای زیادی همراه خواهد شد و انجام پیگیری های آن برای کمیته ملی المپیک هم دردسرساز می شود.