فرش قرمز لیگ برتر برای کدام تیم‌ها پهن می‌شود؟

فصل ۹۷- ۹۶ لیگ دسته یک فوتبال ایران هفته های پایانی خود را سپری می کند. وضعیت تیم های مدعی قهرمانی و صعود به لیگ برتر روز به روز حساس تر می شود. نفت مسجد سلیمان، خونه به خونه، فجرسپاسی و نساجی اصلی ترین مدعیان قهرمانی و صعود به لیگ برتر هستند. فصل ۹۷- ۹۶ […]

1

فصل ۹۷- ۹۶ لیگ دسته یک فوتبال ایران هفته های پایانی خود را سپری می کند. وضعیت تیم های مدعی قهرمانی و صعود به لیگ برتر روز به روز حساس تر می شود. نفت مسجد سلیمان، خونه به خونه، فجرسپاسی و نساجی اصلی ترین مدعیان قهرمانی و صعود به لیگ برتر هستند.

فصل ۹۷- ۹۶ لیگ دسته یک فوتبال ایران ۴ هفته دیگر به پایان می‌رسد. در این ۴ هفته بازی‌های حساس و مهمی برگزار خواهد شد که تکلیف قهرمان و دومین تیم صعود کننده به لیگ برتر را مشخص می‌کند. در قسمت انتهای جدول با سقوط تیم‌های صبا قم و راه آهن به لیگ دسته دو، تکلیف دو تیم از ۳ تیم سقوط کننده مشخص شده است. اما در بالای جدول اوضاع فشرده‌تر است چرا که هنوز صعود هیچ تیمی به لیگ برتر قطعی نشده است. روی کاغذ حتی ملوان رده هشتمی هم شانس صعود دارد اما احتمال آن بسیار کم‌تر از دیگر تیم‌های مدعی است. تیم‌های نفت مسجد سلیمان، خونه به خونه، فجرسپاسی و نساجی مازندران بیش‌ترین شانس صعود به لیگ برتر را دارند.

*-نفت مسجد سلیمان

نفتی‌ها تا چند هفته پیش اختلاف امتیازی خوبی با دیگر تیم‌های مدعی ایجاد کرده بودند اما از دست دادن امتیاز در بعضی بازی‌های این تیم و روند صعودی دیگر مدعیان فشار را روی این تیم افزایش داده است. با این حال صدرنشین مسابقات با ۶۰ امتیاز از ۳۰ مسابقه شانس نخست صعود به لیگ برتر است. البته ۴ بازی باقی مانده این تیم به مراتب سخت‌تر و حساس‌تر از دیگر بالانشینان است. شاگردان فکری باید در خانه از نساجی مدعی و مس رفسنجان پذیرایی کنند و در خارج از خانه نیز به مصاف تیم‌های بادران و اکسین البرز بروند. پیروزی در دو بازی ابتدایی برابر اکسین و نساجی می‌تواند صعود این تیم به لیگ برتر را قطعی کند.

*خونه به خونه بابل

نماینده شهر بابل جدی‌ترین رقیب نفت مسجدسلیمان برای قهرمانی در لیگ دسته یک است. آن‌ها روند خوب خود را بعد از آمدن اسکوچیچ به جای نکونام حفظ کردند تا امروز با ۳ اختلاف امتیاز نسبت به صدر در رده دوم جدول قرار بگیرند. در این مقطع از فصل نمی‌توان هیچ بازی را ساده در نظر گرفت اما بازی‌های خونه به خونه نسبت به دیگر تیم‌های مدعی تا حدودی راحت‌تر است. آن‌ها ابتدا در انزلی به مصاف ملوان می‌روند. سپس در خانه از شهرداری ماهشهر پذیرایی می‌کنند. به گزارش ایسنا، شاید سخت‌ترین بازی‌های باقی مانده خونه به خونه، مسابقه با اکسین و برق جدید شیراز باشد.

*فجرسپاسی شیراز

شیرازی‌ها چند فصل است که از داشتن نماینده در لیگ برتر محروم هستند. فجرسپاسی شیراز تیم قدیمی و ریشه‌دار این شهر می‌تواند با ادامه روند خوب خود در این چند وقت اخیر به رویای شیرازی‌ها برای حضور در لیگ برتر واقعیت ببخشد. سخت‌ترین بازی باقی مانده فجر، جدال با نساجی قائمشهر است که خودش جز مدعیان صعود به لیگ برتر است. ۳ دیدار دیگر این تیم با تیم‌های شهرداری تبریز، مس کرمان و صبای قم است که احتمال پیروزی فجر در این ۳ بازی بیش‌تر از هر اتفاق دیگری است. فجری‌ها در حال حاضر با ۵۵ امتیاز در رده سوم جدول قرار دارند.

*نساجی قائمشهر

چهارمین مدعی قهرمانی در لیگ دسته یک و صعود به لیگ برتر از شهر قائمشهر می‌آید. نساجی که در حال حاضر با ۵۴ امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارد، فصل را با پاشازاده شروع و نتایج خوبی کسب کرد به طوری که از همان ابتدا از مدعیان قهرمانی در لیگ یک به شمار می‌رفت. با جدایی پاشازاده و آمدن مهابادی روند مثبت این تیم قطع شد و به همین علت مسوولان باشگاه با ریسک کردن و تغییر سرمربی برای دومین‌بار در طول فصل و آمدن جواد نکونام سعی کردند دوباره تیم‌شان را در مسیر قهرمانی قرار دهند. هم‌چنین برگشت محمد عباس‌زاده به این تیم در نیم فصل دوم هم از لحاظ روحی در این تیم تاثیرگذار بود و هم از نظر گلزنی شرایط این تیم را بهتر کرد. نساجی دو بازی حساس و فوق‌العاده سخت برابر نفت مسجدسلیمان صدرنشین و فجر مدعی برگزار می‌کند که پیروزی در این دیدارها می‌تواند کلید صعود این تیم به لیگ برتر باشد. بازی با ماشین‌سازی تبریز که خطر سقوط به لیگ دسته دو را احساس می‌کند شاید برای شاگردان نکونام خطرآفرین باشد. آخرین بازی این تیم برابر راه‌آهنی است که سقوطش به لیگ دسته دو قطعی شده است.