صدور یک‌روزه دفترچه بیمه سلامت برای کرونایی‌ها

مدیر کل بیمه سلامت مازندران گفت: با هماهنگی های صورت گرفته بیماران کرونایی بدون دفترچه بیمه‌ می‌توانند یک روزه صاحب دفترچه سلامت شده و از خدمات آن استفاده کنند. مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اظهار این که از ابتدای اسفند سال گذشته تا پایان آذر امسال ۱۵ هزار و ۲۳۲ نفر به عنوان بیماران کرونایی […]

  • مدیر کل بیمه سلامت مازندران گفت: با هماهنگی های صورت گرفته بیماران کرونایی بدون دفترچه بیمه‌ می‌توانند یک روزه صاحب دفترچه سلامت شده و از خدمات آن استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اظهار این که از ابتدای اسفند سال گذشته تا پایان آذر امسال ۱۵ هزار و ۲۳۲ نفر به عنوان بیماران کرونایی از خدمات این بیمه در بیمارستان های طرف قرارداد بهره مند شدند، گفت: در این مدت حدود ۶۰۰میلیارد ریال هزینه اسناد بستری آنان نیز پرداخت شد.  دکتر رسول ظفرمند افزود: از مجموع بیماران کرونایی تحت پوشش بیمه سلامت مازندران هفت هزار و ۶۰۷ نفر  مرد و هفت هزار و ۶۲۴ نفر زن بودند.وی گفت: در این مدت ۱۲هزارو ۴۵۲ نفر از بیماران کرونایی به بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و ۲هزارو ۷۸۰نفر نیز به بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی بابل مراجعه کردند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران میانگین هزینه پرداخت شده هر بیمار کووید-۱۹ در استان از سوی بیمه سلامت را حدود ۴۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: هزینه های بیمارستانی، دارویی و خدمات تشخیصی مانند تست “پی سی آر” و “سی تی اسکن”  ۹۰ درصد آن را تشکیل می دهد.ظفرمند اضافه کرد: طبق مصوبه دولت ۹۰ درصد هزینه‌های بستری بیماران کرونایی و ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی در بخش دولتی در تعهد سازمان بیمه سلامت است که به طور دقیق در حال پرداخت است.

مدیر کل بیمه سلامت مازندران با بیان این نکته که به خاطر رفاه و آسایش مردم، بر اساس دستور دولت و سازمان بیمه سلامت طرح ارزیابی وسع در شرایط کرونا متوقف شد تا اقشار ضعیت دچار مشکل نشوند ، توضیح داد: با هماهنگی های صورت گرفته بیماران کرونایی بدون دفترچه بیمه‌ می‌توانند یک روزه صاحب دفترچه سلامت شده و از خدمات آن استفاده کنند.

ظفرمند با اشاره به این که حدود نیمی از جمعیت سه میلیون و ۳۰۰هزار نفری استان تحت پوشش بیمه سلامت مازندران قرار دارند ، ادامه داد: بیمه سلامت استان سالانه بیش از هفت هزار میلیارد ریال برای هزینه درمان بیمه شدگان به مؤسسات درمانی طرف قرارداد استان پرداخت می کند.

طبق آمار ، بیمه سلامت مازندران یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر را زیر پوشش دارد که ۲۲۱ هزار نفر عضو صندوق بیمه همگانی، حدود ۳۳۰ هزار نفر کارکنان دولت و سایر اقشار و یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر هم از روستاییان استان هستند.

 بیمه سلامت مازندران با ۲ هزار و ۱۰۰ موسسه خصوصی و دولتی طرف قرارداد است که شامل یک هزار و ۱۰۰ مطب پزشک، ۴۶۷ داروخانه، ۱۵۰ موسسه فیزیوتراپی، ۱۳۰ موسسه آزمایشگاهی، ۶۲ موسسه تصویر برداری و ۸۴ بیمارستان خصوصی و دولتی و سایر موسسات می باشد.

زنگ خطر شیوع بیماری کرونا در مازندران سی ام بهمن ماه سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار در بابل به صدا درآمد واکنون که در آستانه یک سالگی شیوع این بیماری در این خطه شمالی قرار داریم وضعیت شیوع کرونا در شهرستان های مختلف استان  تا حدودی تحت کنترل است.

طبق آمار رسمی ستاد مقابله با ویروس کرونا مازندران هم اکنون یکهزار و ۴۲ نفر مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در مراکز درمانی مازندران بستری هستند که از این تعداد ۲۰۳ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند./ایرنا