اخذ سند بقعه حضرت عبدالمناف و عبدالمطلب حسنی(ه) لاریجان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لاریجان گفت: سند بقعه حضرت عبدالمناف و عبدالمطلب حسنی(ه)  لاریجان اخذ شد. به گزارش حرف آنلاین، حجت الاسلام محمد زمان خلیلی، گفت: اراضی بقعه متبرکه  به مساحت یازده هزار و ۲۳۲  متر مربع و با متراژ بنای ١٠۶٠ مترمربع شامل صحن، شبستان، حسینیه، خانه عالم و خانه خادم و […]

c9ccb124-9d5d-4ebe-bf68-f8a470e77741

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لاریجان گفت: سند بقعه حضرت عبدالمناف و عبدالمطلب حسنی(ه)  لاریجان اخذ شد.

به گزارش حرف آنلاین، حجت الاسلام محمد زمان خلیلی، گفت: اراضی بقعه متبرکه  به مساحت یازده هزار و ۲۳۲  متر مربع و با متراژ بنای ١٠۶٠ مترمربع شامل صحن، شبستان، حسینیه، خانه عالم و خانه خادم و ۴٢ باب زائر سرا به ارزش ریالی ۵ میلیارد تومان بوده که سند مالکیت آن با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک اخذ شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لاریجان ادامه داد: بقعه حضرت عبدالمناف و عبدالمطلب حسنی(ه)  در بخش لاریجان شهرستان آمل، ۶۸ كيلومتری شهرآمل مي باشد، درکیلومتر۳۵ شهرآمل به سمت تهران[ جاده هراز]،ابتداءحوزه استحفاضی لاریجان، دهستان لاریجان سفلی، روستایی به نام پنجاب وجوددارد که پس ازطی مسافت تقریبی ۱۸ کیلومتر(جاده فرعی) به سمت غرب و پشت سرگذاشتن کوه های سر به فلک کشیده البرزبه روستایی به نام عبدالمناف نمارستاق که نام آن بزرگوار را بر روی روستای خود نهاده اند واقع شده است.

حجت الاسلام خلیلی با بیان اینکه ساختمان بقعه به ثبت میراث فرهنگی رسیده است،گفت:نوع سازه بنای ساختمان بقعه اسکلت فلزی و مساحت زیر بنای آن ۹۰۰ متر مربع تاریخ ساخت بنای آن درسال ۱۳۸۳ شروع شد و دارای امکانات رفاهی از قبیل ۴۲ باب زائرسرا، سالن اجتماعات، سرویس بهداشتی و… است.

وی اذعان کرد:این مکان یکی از نقاط دیدنی استان است و به دلیل ییلاقی بودن بیشترین زائر را در فصلهای بهار و تابستان درخود جای داده است.