سامانه شفافیت شهرداری ساری راه‌اندازی می‌شود

در راستای اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، سامانه شفافیت شهرداری ساری سامانه شفافیت شهرداری ساری راه‌اندازی مى‌شود. این سامانه در فاز نخست شامل مواردی از جمله قراردادها و معاملات شهرداری، فنی و عمرانی، اطلاعات مدیران ارشد شهرداری ساری، بخشنامه‌ها و مقررات، برنامه و بودجه، اطلاعات مربوط به بازارهای هفتگی و همچنین مصوبات […]

در راستای اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، سامانه شفافیت شهرداری ساری سامانه شفافیت شهرداری ساری راه‌اندازی مى‌شود.

این سامانه در فاز نخست شامل مواردی از جمله قراردادها و معاملات شهرداری، فنی و عمرانی، اطلاعات مدیران ارشد شهرداری ساری، بخشنامه‌ها و مقررات، برنامه و بودجه، اطلاعات مربوط به بازارهای هفتگی و همچنین مصوبات شورای اسلامی شهر ساری است.

در فاز دوم اطلاعاتی مربوط به خدمات شهری و نرم‌افزارهای شهرسازی هم در این سامانه بارگذاری خواهد شد.

هدف از راه‌اندازی سامانه شفافیت، ضمن اجرای قانون، شفافیت بیشتر با مردم است، کاهش مفاسد اداری یکی از اهدافی بود که قانونگذاران در تصویب این قانون مورد توجه داشتند.

مناقصه‌ها، مزایده‌ها و هر نوع قرارداد دیگری که مرتبط با شهرداری ساری است در این سامانه بارگزاری شده و در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد.

این سامانه با تکیه بر توانمندی‌های درون سازمانی سازمان فاوا شهرداری ساری راه‌اندازی شده است، در راه‌اندازی این سامانه از پیمانکار استفاده نشده و هزینه چندانی برای شهرداری ساری نداشت.

علی اصغر اباذری مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ساری با اشاره به اینکه زیرساخت‌های راه‌اندازی سامانه شفافیت در شهرداری ساری را در دست اقدام داریم و امروز این سامانه در مرحله افتتاح و راه‌اندازی قرار گرفته است، ادامه داد: شهرداری ساری در راه‌اندازی این سامانه در استان، نسبت به سایر شهرداری‌ها پیشگام است.

وی با اشاره به اینکه مردم باید بدانند درآمدهای شهرداری از چه مسیری بوده و این درآمدها چگونه هزینه می‌شود و شهرداری چه اقداماتی انجام داده است، گفت: سامانه شفافیت کمک می‌کند این اطلاعات در دسترس شهروندان قرار گیرد.

گفتنی است با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، سامانه شفافیت شهرداری ساری در روزهای آتی به بهره‌برداری خواهد رسید.