ساخت سوئیچ مجاورتی ایرانی با یک دهم قیمت نمونه های خارجی در مازندران

رئیس ابزاردقیق و کنترل منطقه شمال از ساخت نخستین سوئیچ مجاورتی ایرانی جهت نصب بر روی دستگاه پیک‎سیگنالر تاسیسات نفتی با یک دهم قیمت نمونه خارجی در منطقه شمال خبر داد. به گزارش حرف آنلاین،، رضا نیک‎خواه رئیس ابزاردقیق و کنترل منطقه با اشاره به نیاز کشور به بومی‎سازی قطعات مورد نیاز صنایع، از ساخت […]

IMG_8882

رئیس ابزاردقیق و کنترل منطقه شمال از ساخت نخستین سوئیچ مجاورتی ایرانی جهت نصب بر روی دستگاه پیک‎سیگنالر تاسیسات نفتی با یک دهم قیمت نمونه خارجی در منطقه شمال خبر داد.

به گزارش حرف آنلاین،، رضا نیک‎خواه رئیس ابزاردقیق و کنترل منطقه با اشاره به نیاز کشور به بومی‎سازی قطعات مورد نیاز صنایع، از ساخت نخستین سوئیچ مجاورتی ایرانی دستگاه پیک‎سیگنالر تاسیسات نفتی در منطقه شمال خبر داد.

وی افزود: این دستگاه تا پیش از این از کشورهای انگلستان، آلمان و چین وارد می‎شد اما با تلاش و تحقیق کارشناسان ابزاردقیق منطقه شمال، نمونه ایرانی آن با کمتر از یک دهم قیمت نمونه خارجی طراحی و ساخته شد.

رئیس ابزاردقیق و کنترل منطقه شمال یکی از کاربردهای این قطعه را نصب بر روی دستگاه‎های پیک سیگنالر برای شناسایی زمان دقیق عبور پیک‎ها عنوان کرد و افزود: سوئیچ مجاورتی همزمان با عملیات ارسال پیک به خطوط لوله‎ نفت یا دریافت آن، با ارسال سیگنال الکتریکی به سیستم مانیتورینگ اتاق کنترل، اپراتور را از عبور پیک آگاه می کند.

به گفته نیک‎خواه قیمت نمونه چینی این قطعه الکترونیکی 20 میلیون ریال است که نمونه داخلی آن با قیمت کمتر از 1میلیون و500 هزار ریال در مدت یک ماه طراحی، تولید و پس از تست فنی در یکی از مراکز تابعه منطقه شمال نصب شد.

وی یکی از مهمترین ویژگی‎های طراحی ایرانی را بر خلاف نمونه های وارداتی ضدانفجار بودن و درجه حفاظتی IP 65 دانست و  تولید آنرا در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید ایرانی توصیف کرد.

نیک‎خواه با اشاره به کاربردهای فراوان این دستگاه در صنایع نفت و گاز و اتوماسیون صنعتی از آمادگی لازم برای تولید انبوه آن در داخل کشور خبر داد.