رشد 89 درصدی تخلیه و بارگیری کالاها در بندر امیرآباد

معاون امور بندری و اقتصادی بندرامیرآباد با بیان اینکه در ۳ ماه سوم سال‌جاری ، تمامی شاخص‌های اقتصادی ، بازرگانی و سرمایه‌گذاری این بندر از رشد قابل‌ملاحظه‌ای برخوردار بوده است ، گفت تخلیه و بارگیری کالا در پاییز امسال یک‌میلیون و ۲۷ هزار و ۶۵۶ تن کالا بوده که از این میزان ۹۵۰ هزار و […]

معاون امور بندری و اقتصادی بندرامیرآباد با بیان اینکه در ۳ ماه سوم سال‌جاری ، تمامی شاخص‌های اقتصادی ، بازرگانی و سرمایه‌گذاری این بندر از رشد قابل‌ملاحظه‌ای برخوردار بوده است ، گفت تخلیه و بارگیری کالا در پاییز امسال یک‌میلیون و ۲۷ هزار و ۶۵۶ تن کالا بوده که از این میزان ۹۵۰ هزار و ۴۱۸ تن مربوط به تخلیه و ۷۷ هزار و ۲۳۸ تن دیگر به بارگیری اختصاص داشته است.

محمدصادق رنگ آور در تشریح عملکرد سه‌ماهه سوم سال‌جاری معاونت امور بندری و اقتصادی این بندر گفت میزان رشد تمام شاخص‌های تعریف‌شده در تخلیه و بارگیری کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل به‌طور میانگین ۸۹ درصد می‌باشد که  صادرات کالا با رشد ۷۰ درصدی ، ورود موقت کالا با رشد ۱۶۰ درصدی ، عملیات کانتینری کالا با رشد ۸۵ درصدی و حمل ریلی کالا با رشد ۵۷ درصدی ، سهم عمده‌ای را در ثبت این رکورد بی‌نظیر داشته است.

وی با اشاره به اینکه بندرامیرآباد پایلوت غلات شمال کشور و قابلیت بالایی را در تخلیه و بارگیری کالاهای فله‌ای داراست اظهار داشت با برنامه‌ریزی‌های مدون ، هزار و ۱۴۸ TEU کالاهای کانتینری در پاییز امسال در بندرامیرآباد تخلیه و بارگیری شده است.

معاون امور بندری و اقتصادی بندرامیرآباد در ادامه تبیین عملکرد اداره امور بندری و حمل‌ونقل چندوجهی ، به حجم عملیات ریلی اشاره کرد و یادآور شد در سه‌ماهه سوم ۹۸ ، عملیات ریلی بندرامیرآباد به‌عنوان تنها بندر متصل به شبکه راه‌آهن سراسری کشور ۸ هزار و ۳۸۴ تن می‌باشد.

رنگ آور در بخش دیگری از گفت و گو به تشریح عملکرد اداره سرمایه‌گذاری و امور منطقه ویژه در سه ماه گذشته پرداخت و از صدور ۴ مورد مجوز احداث سیلوی غلات و مخازن روغن خوراکی توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به ارزش ۶۶۰ میلیارد ریال در اراضی پشتیبانی بندرامیرآباد خبر داد.

این مقام مسئول همچنین به بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری  ۳ هزارو ۴۱۰ میلیارد ریالی دیگر بخش خصوصی در زمینه‌های غلات ، روغن سویا و خوراک دام و طیور اشاره و خاطرنشان کرد با عملیاتی شدن این طرح‌ها میزان کل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد به ۱۷ هزارو ۸۴۰ میلیارد ریال خواهد رسید.

معاون بندری و امور اقتصادی بندرامیرآباد با تأکید بر ارتقاء و ترویج جایگاه بنادر به‌عنوان مؤلفه کلیدی توسعه صنعتی ، تجاری و سرمایه‌گذاری استان ، از تعیین و تکلیف ۷ مورد از پروژه‌های سرمایه‌گذاری دارای تأخیر در دوره ساخت‌وساز ، بازنگری ۶ مورد از قراردادهای سرمایه‌گذاری و  برگزاری ۱۶ نشست مشترک با سرمایه‌گذاران به‌منظور رفع چالش‌ها و  بهبود شرایط کسب‌وکار در بندرامیرآباد خبر داد.

وی همچنین به طرح‌های مطالعاتی در دست اقدام در معاونت بندری و امور اقتصادی از قبیل مطالعه و تدوین منشور پروژه مربوط به آب‌شیرین‌کن، خط لوله روغن خوراکی و پایش ضایعات کشتی اشاره و تصریح کرد درحال رایزنی با سازمان بنادر و دریانوردی برای اختصاص اراضی جهت افزایش ظرفیت نگهداری غلات با توجه به استقبال زیاد سرمایه‌گذاران در احداث سیلو و انبارهای مسقف  هستیم.

رنگ آور در پایان با بیان اینکه اغلب فعالیت‌های بندری الکترونیکی شده است گفت در سه‌ماهه سوم امسال ۱۵ موردبررسی ، صدور ، تغییرات  پروانه شرکت‌های متقاضی فعالیت و تائید عملکرد شرکت‌های فعال در بندرامیرآباد در سامانه ” امور کارگزاران دریایی و بندری ” به ثبت رسیده است.