دولت تدبیر و امید به پرورش گل و گیاه در مازندران نگاه ویژه دارد / صادرات گل و گیاه نیازمند فعالیت پایانه است

استاندار مازندران گفت: مازندران ظرفیت زیادی برای پرورش گل و گیاه زینتی، شاخه گل بریده و درختچه ها دارد که باید از این ظرفیت در جهت توسعه صادرات استفاده کرد. به گزارش حرف، احمد حسین زادگان در حاشیه بازدید از جشنواره گل ارکیده در باغ گیاه شناسی نوشهر به پایانه صادراتی گل و گیاه مازندران […]

photo_2019-02-10_13-20-34

استاندار مازندران گفت: مازندران ظرفیت زیادی برای پرورش گل و گیاه زینتی، شاخه گل بریده و درختچه ها دارد که باید از این ظرفیت در جهت توسعه صادرات استفاده کرد.

به گزارش حرف، احمد حسین زادگان در حاشیه بازدید از جشنواره گل ارکیده در باغ گیاه شناسی نوشهر به پایانه صادراتی گل و گیاه مازندران با هدف تسهیل در صادرات تولید اشاره کرد و ادامه داد: باید هر چه زودتر مشکل پایانه گل و گیاه عباس آباد که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت دولت در پرداخت تسهیلات در مراحل پایانی رسیده بر طرف شود.

استاندار مازندران ساخت پایانه گل و گیاه را مهم ترین بخش در حوزه صادرات آن بر شمرد و افزود: با توجه به تعامل خوبی که با کشورهای آسیای میانه و همسایه داریم از طریق سفیر و سرکنسول آنها پی گیر برقراری ارتباط در حوزه اقتصادی هستیم.

وی گفت: در این راستا اتاق بازرگانی استان نقش بسزایی بر عهده دارد تا با فراهم کردن ارتباط مناسب بین سرمایه گذاران گل و گیاه و کشورهای همسایه در مرحله نخست، توجیه اقتصادی تولیدات را ایجاد کند.

حسین زادگان به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به حوزه پرورش گل و گیاه در مازندران اشاره کرد و اظهار داشت: دولت با پرداخت تسهیلات حمایتی در قالب خود اشتغالی و روستایی بویژه در چند سال اخیر گام های خوبی در جهت پرورش گل و گیاه برداشته است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره گل ارکیده در نوشهر افزود: به تمامی فرمانداران اعلام شده که برحسب ظرفیت های هر شهرستان یا حتی بخش جشنواره های مرتبط همچون جشنواره گل نرگس در جویبار و ارکیده در نوشهر را در اولویت کار قرار دهند.

استاندار مازندران به استقبال مردم از این جشنواره اشاره کرد و افزود: هرچند چهارمین جشنواره در فضایی زیبا برپا شد ولی باید برای سال های آینده در وسعت و تنوع بیشتر مورد توجه قرار گیرد.