دلایل ناکامی تیم ملی ایران در مسابقات هندبال آسیا

سرمربی تیم ملی هندبال کشورمان درباره ناکامی ایران در مسابقات هندبال قهرمانی آسیا نکاتی را بیان کرد. تیم ملی هندبال کشورمان در هجدهمین دوره از مسابقات هندبال آسیا در رده پنجم ایستاد و نتوانست سهمیه حضور در مسابقات جهانی را کسب کند. ملی‌پوشان کشورمان در مرحله نخست برابر ازبکستان و ژاپن به برتری رسیدند و […]

سرمربی تیم ملی هندبال کشورمان درباره ناکامی ایران در مسابقات هندبال قهرمانی آسیا نکاتی را بیان کرد.

تیم ملی هندبال کشورمان در هجدهمین دوره از مسابقات هندبال آسیا در رده پنجم ایستاد و نتوانست سهمیه حضور در مسابقات جهانی را کسب کند. ملی‌پوشان کشورمان در مرحله نخست برابر ازبکستان و ژاپن به برتری رسیدند و به‌عنوان تیم نخست گروه راهی دور بعد شدند.

در مرحله دوم ایران با عربستان، کره جنوبی و عمان هم‌گروه شد، اما نتوانست بازی‌های خوب خود در مرحله اول را تکرار کند و با قبول شکست برابر عربستان و کره جنوبی شانس حضور در جمع چهار تیم پایانی را از دست داد و با برتری برابر عمان به‌عنوان تیم سوم راهی دیدار رده‌بندی شد و پس از شکست ژاپن در جایگاه پنجم ایستاد.

تیم ملی کشورمان که تنها یک ماه پیش از آغاز مسابقات اردوهای خود را آغاز کرده بود از حضور کوتاه مدت بروت ماچک، سرمربی اهل اسلوونی استفاده کرد. ماچک پیش از این نیز دو بار سرمربی تیم ایران بود و با بازیکنان و هندبال ایران آشنایی داشت.

در ادامه گفت‌و‌گوی «تسنیم» با بروت ماچک در خصوص دلایل ناکامی ایران در مسابقات هندبال آسیا را می‌خوانید.

* دلایل ناکامی تیم چه بود؟

به عقیده من مشکل اصلی این بود که ما فرصت کمی برای تمرین کردن و آماده‌سازی تیم داشتیم. ما 27 جلسه تمرینی با یکدیگر برگزار کردیم. برخی بازیکنان که به اردوی تیم ملحق شدند در شرایط فیزیکی خوبی نبودند، از این‌رو بیشتر تمرینات خود را در اردو روی آماده‌سازی فیزیکی بازیکنان متمرکز کردیم.

* چرا تیم ملی ایران نتوانست عملکردی که مقابل ژاپن داشت را در بازی‌های بعدی تکرار کند؟

ما آن‌طور که باید به لحاظ فنی و تاکتیکی خوب نبودیم. در بازی مقابل تیم‌های عربستان و کره جنوبی برخی بازیکنان در روز خوب خود و روی فرم نبودند. در ضمن من فکر می‌کنم تیم بیش از حد برای کسب پیروزی در این دیدارها تحت‌فشار بود و در همین رؤیای پیروزی بودیم که سوختیم. در کنار اینها در این دو بازی در چند مورد تصمیمات داوری علیه ما بود.

* آیا به همکاری‌تان با فدراسیون هندبال ادامه خواهید کرد؟

هنوز در مورد همکاری جدید صحبتی نکرده‌ایم.