خط و نشان شورای فنی برای فرنگی‌کاران ناکام

پیکارهای کشتی فرنگی در حالی با قهرمانی ایران به اتمام رسید که اعضای شورای فنی به شدت از عملکرد برخی ملی‌پوشان جوان و حتی نفرات باتجربه ناراضی بودند. تیم کشتی فرنگی ایران با ۳۰ ملی‌پوش ( هر وزن ۳ نفر) در جام تختی به میدان رفت که با توجه به سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی، […]

پیکارهای کشتی فرنگی در حالی با قهرمانی ایران به اتمام رسید که اعضای شورای فنی به شدت از عملکرد برخی ملی‌پوشان جوان و حتی نفرات باتجربه ناراضی بودند.

تیم کشتی فرنگی ایران با ۳۰ ملی‌پوش ( هر وزن ۳ نفر) در جام تختی به میدان رفت که با توجه به سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی، امکان حضور نفرات بیشتری برای ایران وجود نداشت. این ۳۰ فرنگی‌کار نیز با توجه به فرایند انتخابی تیم ملی و با گذر از فیلترهای مختلف انتخابی توانسته بودند سهمیه حضور در جام تختی را بدست آورند و کادر فنی مجوز حذف یا اضافه کردن نفرات مورد نظر را به این تیم نداشت.

این اتفاق برای برخی کشتی گیران جوان، بسیار مهم و سرنوشت ساز شد، چراکه توانستند در میدانی بین المللی در مصاف با مدعیان داخلی و خارجی، خودی نشان دهند و توانایی خود را به شورای فنی و مربیان تیم ملی اثبات کنند. از سوی دیگر برخی از همین فرنگی کاران به هیچ عنوان در حد و اندازه های خود ظاهر نشدند و نتوانستند انتظارات را بر آورده سازند. البته در جمع فرنگی کاران ناکام و مردود، هم کشتی گیران جوان دیده می شوند و هم نفرات باتجربه و عنوان دار که به رغم حضور دائمی در اردوهای تیم ملی نتوانستند در حد و اندازه های همیشگی خود ظاهر شوند.

در همین راستا «بهرام مشتاقی» یکی از اعضای شورای فنی کشتی فرنگی در خصوص برترین و ضعیف ترین نفرات در جام تختی به مهر گفت: به جرات می توان محمد علی گرایی را یکی از بهترین فرنگی کاران ایران در جام تختی خواند. او نشان داد یکی از شایسته ترین مهره های تیم ملی است و می تواند در آینده بیش از این بدرخشد. تیم ملی کشتی فرنگی ایران نیاز به چنین مهره هایی دارد و ای کاش ما چندین گرایی را در تیم ملی داشتیم.

وی در ادامه به برخی فرنگی کاران ناکام در جام تختی هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه به رغم درخشش برخی از چهره ای جوان و حتی باتجربه، عده ای از فرنگی کاران هم نتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند که کادر فنی باید فکری به حال این موضوع کند. البته ما با توجه به سهمیه ای که آنها برای حضور در جام تختی داشتند، نمی توانستیم این نفرات را از تیم ملی کنار بگذاریم، اما واقعا اگر وضع به همین شکل باشد باید فکری اساسی برای این موضوع کرد.

«حسین ملاقاسمی» یکی دیگر از اعضای شورای فنی کشتی فرنگی هم در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: پیکارهای جام تختی از سطح بالایی برخوردار بود و تمامی مدعیان برای کسب امتیاز در سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی از هیچ تلاشی برای موفقیت در این مسابقات دریغ نکردند. همین موضوع باعث شد تا پیکارهای زیبا و حساسی را شاهد باشیم.

وی در خصوص کم کاری و نمایش ضعیف برخی از فرنگی کاران نیز گفت: تعدادی از ملی پوشان به رغم اینکه تا ثانیه های پایانی کشتی از حریف پیش بودند در یک آن غافلگیر شده و نتیجه را واگذار کردند. ما باید بدانیم دلیل این افت محسوس چیست. حتی مربیان هم باید در این خصوص پاسخگو باشند. فدراسیون کشتی تمامی امکانات را برای اردونشینان فراهم می کند و همه چیز برای رشد و ارتقای این بچه‌ها مهیاست، اما متاسفانه برخی از این نفرات قدر فرصت های اینچنینی را نمی دانند.

شورای فنی تیم های ملی کشتی فرنگی بزودی نشست ویژه ای برای بررسی نتایج رقابتهای جام تختی برگزار خواهد کرد که یکی از مهمترین بخش های این نشست، بررسی عملکرد فرنگی کاران و مربیان تیم ملی است.