حدنگاری ۱۰۳ کیلومتر نوار ساحلی در حریم ۶۰ متری دریای نوشهر

نوشهر- خبرنگار حرف: مدیرکل منابع طبیعی غرب مازندران در نشست روسای منابع طبیعی و ثبت‌اسناد و املاک غرب مازندران با مدیرکل ثبت استان اظهار داشت : از طول 144 کیلومتر نوار ساحلی در غرب مازندران تاکنون 103 کیلومتر در حریم 60 متری دریا حدنگاری شد . عبدالرضا سنگاری اظهار امیدواری کرد باقیمانده این عرصه‌ها به‌زودی […]

نوشهر- خبرنگار حرف: مدیرکل منابع طبیعی غرب مازندران در نشست روسای منابع طبیعی و ثبت‌اسناد و املاک غرب مازندران با مدیرکل ثبت استان اظهار داشت : از طول 144 کیلومتر نوار ساحلی در غرب مازندران تاکنون 103 کیلومتر در حریم 60 متری دریا حدنگاری شد .

عبدالرضا سنگاری اظهار امیدواری کرد باقیمانده این عرصه‌ها به‌زودی حدنگاری شده و جشن انفال با حضور مقام‌های کشوری و استانی صورت گیرد .وی با اشاره به اینکه اسناد تک‌برگ برخي شهرستان‌های غرب مازندران نهايي و به پايان رسيد ، تصریح کرد: پیش سند اراضی منابع ملی در شهرستان رامسر تحویل گرفته شد و به‌زودی اصل سند این اراضی تحویل منابع طبیعی می‌شود .

او تصریح کرد:اسناد دفترچه‌ای فاقد حدودوثغور بوده است. مدیرکل منابع طبیعی نوشهردربخشی از سخنان وجود قطعات موسوم به 10 هکتاری را یکی از معضلات سازمان جنگل‌ها و این اداره کل برشمرد و افزود: در غرب مازندران 953 قطعه 10 هکتاری داریم که مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده است .

به گفته سنگاری مساحت این عرصه‌ها بالغ‌بر هشت هزار هکتار است که برخی از دستگاه‌ها بدون اجازه منابع طبیعی آن را تفکیک و به مردم تحویل دادند.به گفته مدیرکل منابع طبیعی نوشهر  ، این اداره کل با همراهی کارشناسان ثبت‌اسناد مشابه سال گذشته به‌صورت متمركز در واحد ثبتي شهرستان نور باقيمانده نقشجات منابع طبيعي (اراضي فاقدسند)و مستثنیات داخل برخي از پلاک‌ها و همچنين نقشجات ساحلي در بانك كاداستر جانمايي و تثبيت خواهد کرد.مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان مازندران نیز گفت: تکلیف ما در این حوزه حفظ و حراست عرصه‌های منابع طبیعی و قطع کردن دست متجاوزین از انفال و اموال دولتی است . عباس علی زارع تیله نویی در نوشهر اظهار داشت : منابع طبیعی و انقال ملی متعلق به آحاد جامعه بوده که به‌عنوان میراث به ما رسیده است و باید آن را حفظ کنیم تا به نسل‌های بعد انتقال دهیم.وی افزود:اداره کل ثبت‌اسناد و املاک مازندران آمادگی آن را دارد جانمایی اراضی ساحلی را در کنار تثبیت عرصه‌های منابع طبیعی و صدور اسناد مالکیت عرصه‌های منابع طبیعی به انجام رساند.زارع یکی از وظایف سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور را تثبیت عرصه‌های املاک و اشخاص در عرصه‌های خودشان برشمرد و تصریح کرد: لازمه انجام این کار اجرای طرح کاداستراست .وی با اشاره به این‌که از سال 1370 طرح کاداستر در کشور آغاز شد ، افزود: اجرای طرح کاداستر یکی از ضرورت‌های اساسی برای توسعه کشور محسوب می‌شود .