جذب بازیکن مصدوم در یک تیم مشکل وزیرورزش نیست

شجاع خلیل‌زاده مدافع پرسپولیس در مدتی که به پرسپولیس آمده توانسته به عنوان یکی از ارکان اصلی در این تیم خود را جا بیندازد و نقش مهمی در موفقیت‌های سرخپوشان در یکی، دو فصل گذشته داشته است. او همراه با سیدجلال حسینی در قلب خط دفاعی این تیم شرایطی را ایجاد کرده تا این تیم […]

1

شجاع خلیل‌زاده مدافع پرسپولیس در مدتی که به پرسپولیس آمده توانسته به عنوان یکی از ارکان اصلی در این تیم خود را جا بیندازد و نقش مهمی در موفقیت‌های سرخپوشان در یکی، دو فصل گذشته داشته است. او همراه با سیدجلال حسینی در قلب خط دفاعی این تیم شرایطی را ایجاد کرده تا این تیم میزان کمترین گل خورده را در این ماه‌ها به نام خود ثبت کند. او اما در یکی دو ماه اخیر با مصدومیت از ناحیه گردن روبه‌رو شده اما به دلیل اینکه دست برانکو به خاطر کمبود بازیکن بسته است، خلیل‌زاده هم با درد در تمرینات و بازی‌های تیمش حاضر می‌شود. هرچند که این مصدومیت با فیزیوتراپی رفع خواهد شد تا این بازیکن با سابقه بازهم بتواند بدون درد و مصدومیت برای پرسپولیس بازی کند.

خلیل‌زاده در یک روز گرم تابستانی میهمان خبرنگاران قسمتی از صحبت‌های این بازیکن پرسپولیس را در زیر می‌خوانید.

*وضعیت مصدومیت چگونه است؟

گردن من گرفتگی شدیدی دارد که باید با استراحت مطلق برطرف شود. البته تیم ما شرایط خاصی دارد و در همین شرایط باید کار کنیم تا ان‌شاءالله نتایج خوبی بگیریم.پزشکان به من گفته‌اند که این مصدومیت به مرور زمان حل می‌شود. اما به هر حال شرایط پرسپولیس خاص است و باید تلاش کنیم تا تیم نتایج خوبی بگیرد. نباید در بحران بیفتیم و باید این شرایط را طی کنیم. همه تلاش ما این است که بتوانیم در قهرمان هت‌تریک کنیم.

* چند بازیکن تأثیرگذار از شما جدا شده و بازیکن هم نتوانستید بگیرید اما با همین شرایط در صدر جدول هستید.

همه می‌دانند که ما در نقل و انتقالات وضعیت خوبی نداشتیم چون بازیکنان خیلی خوبی از دست دادیم. بازیکنانی مثل وحید امیری، صادق محرمی، فرشاد احمدزاده و مهدی طارمی از ما جدا شدند که همگی آنها بازیکنان تأثیرگذاری هستند. تیم شرایط خیلی سختی داشت اما با صحبت‌های آقای برانکو همه دست به دست هم دادیم و با همدلی کار را انجام می‌دهیم تا ان‌شاءالله بتوانیم امسال هم نتایج خیلی خوبی بگیریم. ما بدنسازی فشرده و خیلی خوبی انجام دادیم و فصل را خوب شروع کردیم و امیدوارم در ادامه هم نتایج بهتری بگیریم. به قول آقای برانکو باید بیشترین برد را در بازی‌ها به دست بیاوریم و امیدوارم که نتایج ما نسبت به سال گذشته بهتر باشد.

* آیا از شرایط مالی‌ات در پرسپولیس راضی هستی؟

نمی‌شود بگویم راضی هستم یا نه؛ چراکه در حال حاضر وضعیت خوبی وجود ندارد. هنوز پول فصل گذشته تسویه نشده و تا اینجا هم هیچ پولی بابت امسال نگرفته‌ایم.

* فکر نمی‌کنی کمی دیر به پرسپولیس آمدی؟

بازی کردن در پرسپولیس خیلی سخت است. شاید بازیکنی که بیرون از پرسپولیس بازی می‌کند بگوید که پرسپولیس چقدر زیباست و بگویند که برویم آنجا بازی کنیم اما وقتی بازیکنی می‌آید می‌فهمد پرسپولیس چقدر جای سختی است و بازی کردن در این تیم واقعاً مشکل است. البته کسی از حضور در پرسپولیس پشیمان نمی‌شود؛ چراکه این تیم باشگاه بسیار بزرگی است اما به هر حال کار کردن در این تیم واقعاً سخت است. وقتی بازیکنی به پرسپولیس می‌آید تازه می‌فهمد که چقدر کار کردن در این باشگاه سخت است.

*درباره برانکو می‌گویند او خیلی با ستاره‌ها کنار نمی‌آیند. این موضوع را تأیید می‌کنی؟

اصلاً این‌طور نیست؛ چراکه پرسپولیس پر از ستاره است.

* چقدر احتمال می‌دهید که پرسپولیس بتواند در قهرمانی لیگ برتر هت‌تریک کند؟

ما برای قهرمانی و جنگیدن وارد لیگ می‌شویم. امیدوارم که امسال بتوانیم با همت کل مجموعه پرسپولیس قهرمان لیگ شویم.

* این روزها برخی از هواداران تیم‌های دیگر به وزیر ورزش می‌تازند و او را پرسپولیسی می‌دانند. تو به عنوان یکی از بازیکنان پرسپولیس آیا کمک خاصی از وزیر ورزش به پرسپولیس دیده‌ای؟

من برای شما مثال می‌زنم. یک سال است که نتوانستیم بازیکن بگیریم و در عوض چند بازیکن هم از ما جدا شدند. این در حالی است که با همه احترامی که برای تیم استقلال قائل هستم اما ما بازیکنی نگرفتیم هرچند که استقلال چند بازیکن گرفت. درست است که از تیم استقلال هم چند بازیکن جدا شدند اما واقعاً نمی‌توان بازیکنی که می‌خواهد جدا شود را به زور نگه داری. بازیکن وقتی جدا می‌شود به دنبال پیشرفت است اما بازیکنان پرسپولیس که ماندند با جان و دلشان ماندند. وزیر ورزش که از بازیکنان پرسپولیس نخواست در این تیم بمانند! هر بازیکنی که قرار بود از پرسپولیس جدا شود، رفت و هر کس بخواهد برود، می‌رود اما آنهایی که بخواهند بمانند با جان و دل می‌مانند. استقلال حدود ۱۱ بازیکن جذب کرده اما پرسپولیس چند بازیکن گرفته است؟

* اما به هر حال استقلال چند بازیکن مصدوم هم جذب کرد.

جذب بازیکن مصدوم که مشکل وزیر نیست! درست است که هواداران همیشه حق دارند؛ چراکه هواداران چه قرمز و چه آبی نگران تمیشان هستیم.

* در چند ماه اخیر بازیکنان پرسپولیس قراردادهای خود را تمدید کردند تا شاکله اصلی این تیم حفظ شود.

کجا برویم بهتر از پرسپولیس؟ چه از نظر جایگاه تیم و چه از نظر هواداران هیچ جایی بهتر از فوتبالیست‌ها بهتر از پرسپولیس نیست. در این شرایط بازیکن کجا برود بهتر از پرسپولیس؟ حتی شاید تیم‌های دیگر پیشنهاد‌های بیشتری هم بدهند اما بازیکنان حضور در پرسپولیس را ترجیح می‌دهند. از سیدجلال گرفته تا بقیه بازیکنان با دلشان در این تیم مانده‌اند.

* با علیرضا بیرانوند چه می‌کنید؟!

به هر حال علی به جام جهانی رفته و اخلاقش عوض شده است! او یک ساعت قبل از تمرین می‌آید و حرفه‌ای شده است.