تلاش برای تصویب قانون ممنوعیت استعمال دخانیات در ورزشگاه ها

مسئول پزشکی سازمان لیگ اظهار داشت:رد: امیدوارم تلاش های من و همکارانم منتهی به تصویب قانون ممنوعیت استعمال دخانیات در ورزشگاه های کشور در فصل بعدی مسابقات فوتبال شود. به گزارش فارس، دکتر زهره هراتیان در گفت و گو با سایت سازمان لیگ در مورد آمارهای منتشر شده مربوط به سیگاری بودن 20 درصد از […]

مسئول پزشکی سازمان لیگ اظهار داشت:رد: امیدوارم تلاش های من و همکارانم منتهی به تصویب قانون ممنوعیت استعمال دخانیات در ورزشگاه های کشور در فصل بعدی مسابقات فوتبال شود.

به گزارش فارس، دکتر زهره هراتیان در گفت و گو با سایت سازمان لیگ در مورد آمارهای منتشر شده مربوط به سیگاری بودن 20 درصد از فوتبالیست ها در لیگ برتر اظهار داشت: متاسفانه استعمال دخانیات هر سال جان هزاران نفر را می گیرد و در فوتبال هم پیشکسوتان و اسطوره هایی  را  به دلیل بیماری های مرتبط با سیگار از دست دادیم.از طرفی در کل دنیا فوتبالیستها الگوی رفتاری نوجوانان محسوب می شوند و توسط رسانه ها رصد می شوند.

وی ادامه داد: مرکز پزشکی ایفمارک  تصمیم گرفته برای اولین بار  در زمان ریاست مهدی تاج بر فدراسیون فوتبال و سرپرستی حیدر بهاروند در سازمان لیگ، آسیب شناسی مسایل پزشکی در فوتبال براساس آمار و ارقام و مستندات دقیق انجام شود.
رئیس مرکز پزشکی سازمان لیگ تصریح کرد: به جز مصرف دخانیات همکارانم در ایفمارک تلاش کرده اند که در مورد مسایل دیگر پزشکی در فوتبال  آنالیز و رصد دقیقی داشته باشند به طور مثال شیوع غیر متعارف پارگی های همسترینگ، رباط صلیبی ، مصرف مکمل ها ، کمبودهای تغذیه ای ، توان هوازی از طریق آنالیز گازهای تنفسی و… از این جمله است. ما حتی کمپین 90 دقیقه بدون سیگار را ایجاد و سعی کردیم با راه اندازی این کمپین تماشاگران را تشویق به توقف استعمال دخانیات در ورزشگاه ها کنیم.
دکتر هراتیان با ابراز امیدواری از حمایت مسئولان ارشد فدراسیون فوتبال و به ویژه مهدی تاج ریاست فدراسیون عنوان کرد: امیدوارم تلاش های من و همکارانم با حمایت رئیس محترم فدراسیون فوتبال و سرپرست سازمان لیگ و سایر مراجع مربوطه همراه و منتهی به تصویب قانون ممنوعیت استعمال دخانیات در ورزشگاه های کشور در فصل بعدی مسابقات فوتبال شود.