تلاش برای ارتقاء کیفی عملیات جستجو و نجات دریایی در امیرآباد

معاون دریایی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با تأکید بر ارتقاء کیفی عملیات جستجو و نجات دریایی از برگزاری غیرمنتظره مانور جستجو و نجات دریایی در بندر امیرآباد خبر داد.  حبیب اله طالبی در حاشیه برگزاری مانور جستجو و نجات دریایی که بدون اعلام قبلی و به‌صورت غیرمنتظره جهت  سنجش آمادگی لحظه‌ای نیروها در بندر […]

معاون دریایی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با تأکید بر ارتقاء کیفی عملیات جستجو و نجات دریایی از برگزاری غیرمنتظره مانور جستجو و نجات دریایی در بندر امیرآباد خبر داد.

 حبیب اله طالبی در حاشیه برگزاری مانور جستجو و نجات دریایی که بدون اعلام قبلی و به‌صورت غیرمنتظره جهت  سنجش آمادگی لحظه‌ای نیروها در بندر امیرآباد برگزار شد گفت: کارکنان مرکز جستجو و نجات دریایی باید از آمادگی‌های لازم و کافی در مواقع بحرانی برخوردار باشند تا بتوانند جان هم‌وطنان و گردشگران دریایی که با اعتماد به خادمان خود در طرح گردشگری دریایی به این استان سفر می‌کنند را از خطرات احتمالی نجات دهند.

وی در تشریح برگزاری مانور جستجو و نجات دریایی افزود: این مانور مربوط به عملیات ” آدم به دریا ” بوده که یک نفر از کارکنان شناورهای مستقر در لنگرگاه در حین عملیات پایوتیج به داخل دریا سقوط نموده و با مشارکت شناورهای خدماتی نجات‌یافته و به مرکز اورژانس بندر منتقل و عملیات امدادرسانی انجام شد.

معاون دریایی بندر امیرآباد در پایان هدف از اجرای این مانور را ارتقاء آمادگی تیم جستجو و نجات دریایی، شناسایی و رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت برای خدمت‌رسانی به دریانوردان عنوان کرد.