تداوم بارش‌های پراکنده در ارتفاعات مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: روز گذشته بارش‌های پراکنده در ارتفاعات مازندران داشتیم و درحال حاضر شاهد بارش پراکنده باران در ارتفاعات استان هستیم. احمد اسدی اظهار کرد: دیروز هوای گرمی را در مازندران داشتیم به‌طوری‌که بیشینه دمای هوا طی 24 ساعت گذشته مربوط به ساری و گلوگاه 35 درجه و کمینه دمای […]

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: روز گذشته بارش‌های پراکنده در ارتفاعات مازندران داشتیم و درحال حاضر شاهد بارش پراکنده باران در ارتفاعات استان هستیم.

احمد اسدی اظهار کرد: دیروز هوای گرمی را در مازندران داشتیم به‌طوری‌که بیشینه دمای هوا طی 24 ساعت گذشته مربوط به ساری و گلوگاه 35 درجه و کمینه دمای هوا مربوط به بلده با 10درجه سانتی‌گراد بالای صفر بوده است که دورقمی شد.

وی ادامه داد: روز گذشته بارش‌های پراکنده در ارتفاعات مازندران داشتیم و درحال حاضر شاهد بارش پراکنده باران در ارتفاعات هستیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران  بیان کرد: انتظار داریم از امروز تا اوایل هفته آینده به‌دلیل عبور متناوب امواج تراز میانی جو به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب شاهد رشد ابر، وزش باد به‌ویژه در ارتفاعات همراه با رگبار و رعدوبرق پراکنده باشیم.

اسدی با اشاره به اینکه  این وضعیت به‌تناوب تا اوایل هفته آینده ادامه دارد، گفت: باتوجه به بارش‌های رگباری در این فصل از سال می‌تواند شدید باشد در ارتفاعات به‌صورت محلی و نقطه‌ای می‌تواند موجب آب‌گرفتگی و سیلابی شدم مسیل‌ها شود.

وی یادآور شد: با توجه به این شرایط دامداران و ساکنان در ارتفاعات مازندران در زمان وقوع رگبار و رعدوبرق شدید حتما نکات ایمنی را رعایت کنند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اعلام اینکه احتمال بارش تگرگ در ارتفاعات دور از انتظار نخواهد بود، خاطرنشان کرد: همچنین حداکثر دما روند کاهش نسبی خواهد یافت.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران طی 24 ساعت آینده به‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود./فارس