تخلیه ۷ میلیون تن غلات طی ۳ سال گذشته در بندر امیرآباد

معاون بندری و امور اقتصادی با بیان اینکه بیشترین سهم گروه کالا از کل تخلیه و بارگیری مربوط به گروه غلات می‌باشد گفت بر این اساس تخلیه غلات از سال ۹۶ تاکنون در بندر امیرآباد به‌عنوان پایلوت غلات بنادر شمال کشور بیش از ۷ میلیون تن بوده است. محمدصادق رنگ آور با بیان این مطلب […]

معاون بندری و امور اقتصادی با بیان اینکه بیشترین سهم گروه کالا از کل تخلیه و بارگیری مربوط به گروه غلات می‌باشد گفت بر این اساس تخلیه غلات از سال ۹۶ تاکنون در بندر امیرآباد به‌عنوان پایلوت غلات بنادر شمال کشور بیش از ۷ میلیون تن بوده است.

محمدصادق رنگ آور با بیان این مطلب افزود: از سال ۹۶ تاکنون درمجموع بیش از ۷ میلیون تن غلات در بندر امیرآباد تخلیه شد ، که از این میزان ، ۲ میلیون و ۴۳۶ هزار ۲۷۷ تن در سال ۹۶ ، ۲ میلیون و ۹۴۷ هزار و ۹۸۱ تن در سال ۹۷ و حدود ۲ میلیون تن در سال ۹۸ بوده است.

وی  با اشاره به اینکه گروه غلات به‌طور میانگین سهم ۷۳ درصدی را در آمار تجمیعی تخلیه و بارگیری کالا در سه سال اخیر دارا می‌باشد اظهار داشت: در این راستا غلات از سال ۹۶ تاکنون با سهم به ترتیب ۷۶ ، ۷۷ و ۶۵ درصدی  از کل تخلیه و بارگیری کالا در جایگاه نخست قرار دارد.

معاون بندری و امور اقتصادی بندر امیرآباد ، جو ، ذرت ، ارزن ، دانه‌های روغنی ، سویا ، کنجاله ، گندم را از گروه غلاتی برشمرد که در این سال‌ها در بندر تخلیه‌شده ، که در این میان جو و ذرت با حدود ۶ میلیون ۵۰۰ هزار تن بیشترین سهم تخلیه را در این ۳ سال به خود اختصاص داده است.رنگ آور در پایان با یادآوری اینکه میزان تخلیه روغن خوراکی نیز از سال ۹۶ تاکنون بیش از ۶۲۰ هزار تن بوده است ابراز امیدواری کرد : با برنامه‌ریزی‌های مدون و با در اختیار داشتن مدرن‌ترین تجهیزات ، شاهد افزایش کم‌نظیر میزان تخلیه و بارگیری کالا در سال ۹۸ باشیم.