تاثیر سبزیجات پربرگ بر چشم ها

به گفته محققان، خطر بروز بیماری های چشمی در افرادی که روزانه سبزیجات دارای برگ سبز مصرف می کنند تا ۲۰ درصد یا بیشتر کاهش می یابد. محققان دانشکده پزشکی هاروارد در آخرین مطالعات خود دریافتند مصرف روزانه سبزیجات برگدار سبز تا ۲۰ درصد یا بیشتر موجب کاهش بیماری های جدی چشم، بخصوص اب سیاه، […]

به گفته محققان، خطر بروز بیماری های چشمی در افرادی که روزانه سبزیجات دارای برگ سبز مصرف می کنند تا ۲۰ درصد یا بیشتر کاهش می یابد.

محققان دانشکده پزشکی هاروارد در آخرین مطالعات خود دریافتند مصرف روزانه سبزیجات برگدار سبز تا ۲۰ درصد یا بیشتر موجب کاهش بیماری های جدی چشم، بخصوص اب سیاه، می شود.

«جا کانگ»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما در مطالعات خود دریافتیم افرادی که بیشتر از همه سبزیجات پربرگ سبز مصرف می کنند ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر در معرض ابتلا به آب سیاه یا کوری تدریجی چشم قرار دارند.»

آب سیاه بیماری ایی است که معمولا با افزایش میزان مایع در بخش جلویی چشم حادث می شود و موجب بروز فشار شده که در نتیجه به عصب بینایی صدمه وارد می شود و بینایی از بین می رود.

در این مطالعه، تیم تحقیق در حدود ۶۴ هزار شرکت کننده حاضر در مطالعه ایی از سال ۱۹۸۴ تا ۲۰۱۲ را تحت نظر داشتند و بیش از ۴۱ هزار شرکت کننده دیگر در قالب مطالعه ایی دیگر از سال ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۴ تحت نظر بودند. سن زنان و مردان حاضر در این مطالعه ۴۰ سال به بالا بود. در ابتدای مطالعه هیچ یک مبتلا به آب سیاه نبود و هر دو سال یک بار وضعیت چشم آنها معاینه می شد.

در طول ۲۵ سال، در حدود ۱۵۰۰ نفر از این افراد مبتلا به آب سیاه شده بودند. محققان میزان مصرف سبزیجات برگدار را در این افراد مورد بررسی قرار دادند. آنها متوجه شدند این گروه از افراد کمترین میزان سبزیجات و معمولاً هر سه روز یکبار مصرف می کردند.