بهترین دوران زندگی ام در مازندران بود

حرف آنلاین: حسین زحمتکش/ رزمندگان دفاع مقدس ذخیره های پایان ناپذیر انقلاب اسلامی هستند، مردانی که پروانه های سوخته بالی هستند که از یاران خویش جا مانده اند. مردانی که چشم و چراغ این مملکت هستند، در این میان نام غیورمردان لشکر سرافراز25 کربلا آوازه محافل نظامیان منطقه ودنیا است. لشکر شیران بیشه های مازندران، […]

حرف آنلاین: حسین زحمتکش/ رزمندگان دفاع مقدس ذخیره های پایان ناپذیر انقلاب اسلامی هستند، مردانی که پروانه های سوخته بالی هستند که از یاران خویش جا مانده اند. مردانی که چشم و چراغ این مملکت هستند، در این میان نام غیورمردان لشکر سرافراز25 کربلا آوازه محافل نظامیان منطقه ودنیا است. لشکر شیران بیشه های مازندران، شیرمردانی که غرش آنان ترس بر اندام طاغوتیان و بعثیان می انداخت، لشکری که خط در مقابل اش نقطه ای بیش نیست . لشکری که طوفان با دیدنش نسیم می شود و کوه با مشاهده اش خاک می گردد،  کلام در وصف آن عاجز است. لشکری که بیش از 10هزار شهید تقدیم کرد تا ده ها هزار ناموس خود را حفظ کرده باشد. حالا پس از گذر سال ها، آن شیرمردان جوان تبدیل به ریش سفیدان جوان دلی شده اند که هر از چندگاهی به دور هم جمع می شوند و از آن روزگاران برای هم می گویند، تقدیر رقم خورد تا مهمان محفل انس فرماندهان پیشکسوت لشکرعملیاتی 25 کربلا باشم، آن ها هر سه ماه یکبار به دور هم جمع می شوند تا نکند گرد زمان غبار فراموشی بر خاطراتشان بیاندازد و زنگار غفلت بر دل هایشان بنشاند. زمانیکه وارد محفل آن ها شدم چهره های نام آشنایی را مشاهده کردم که در نتنها در طول جنگ بلکه سال ها پس از آن نیز در کسوت یک رزمنده در حال دفاع از کیان کشور و دستاوردهای انقلاب بودند. امانی مسئول بازرسی، جلیلی مخابرات، کوهستانی معاون هماهنگ کننده، هاشمی نژاد معاون نیروی انسانی از فرماندهان سابق در لشکر خط شکن خط شکنان 25 کربلا بودند. چهره دیگری نیز برایم آشنا بود، سرهنگ قلی زاده که تا چندی پیش مسئولیت معاونت نیروی انسانی را برعهده داشت. پیرمردی که شادابی یک جوان را می توان در رخسار او مشاهده کرد. صدای خنده های سردار حبیب زاده نیز دل غمگین هر انسانی را شاد می کند، او از فرماندهانی است که در تمامی طول جنگ تحمیلی در کردستان بود و این افتخار را دارد که توسط شهید بروجردی به کسوت رزمندگی درآمد.

*فرمانده ای به رنگ مازندران

در فضای شاد و دوستانه این سرداران دوست داشتنی لشکر دوستی های 25 کربلا بودم که فرمانده سابق این نهاد وارد جمع شد. سردار غیب پرور مردی با چهره ای موجه و قامتی رشید که نگاه مصممش جرئت دل زدن به دریا را در تو زنده می کند. مردی که این روزها در استان فارس فرمانده سپاه فجر است اما هنوز دلش در مازندران جا مانده.آنقدری دلش جا مانده و طاقت دل کندن ندارد که پای ثابت محفل دوستان مازندرانی خود در لشکر 25 کربلا است.sardar gheyb parvar

*بهترین دوران زندگی ام در مازندران بود

از فرصت استفاده کردم تا بتوانم گفت و گویی کوتاه با این سردار رشید اسلام داشته باشم. سردار غلامحسین غیب پرور با بیان اینکه لشکر 25 کربلا افتخارات زیادی را به دست آورده است بیان داشت: یکی از بهترین دوران زندگی ام، پنج سالی بود که در مازندران حضور داشته ام. فرمانده سپاه پاسداران استان فارس گفت: مازندران را استان خودم می دانم استانی که متبرک به نام ده هزار شهید است. سردار غیب پرور گفت: شهدایی مانند  بصیر و طوسی انسان های کمی نبودند و این افتخار نصیب من شد تا بتوانم پنج سال در استان خدمت کنم.

*بسیج امنیت ملی است

وی در بیان خصوصیات رزمندگان و پاسداران لشگر 25 کربلا گفت: آنچه از بچه های مازندران در ذهن دارم چیزی جز شور، نشاط و تدین نیست، من یقین دارم بسیجیان مازندران همگی به رهبر معظم انقلاب عشق می ورزند و به نظام و انقلاب علاقه مندند. فرمانده سابق لشکر عملیاتی 25 کربلا در بخش دیگری از سخنانش، بسیج را امنیت ملی دانست و گفت: هرکسی که تصور کند امنیت کشور بدون لحاظ بسیج میسر است بداند در اشتباه کامل به سر می برد، امنیت پایدار و فراگیر بدون حضور بسیج امکان ندارد. غیب پرور افزود: این مهم نتنها در محدوده جغرافیای ایران  بلکه در تمامی اکناف دنیا اثبات شده است، امروز شاهد هستیم که بسیج در لبنان، عراق و یمن توانسته هسته های مقاومت را در مقابل تهدیدات و تجاوزات شکل دهد و به مقابله و دفاع بپردازد. وی با تاکید بر ضرورت تشکیل بسیج در کشورهای اسلامی بیان داشت: دنیای اسلام به این نتیجه رسیده هرملتی که بخواهد سرزمنیش حفظ بماند ناچار است که از بسیجیان ایران الگو برداری کند. وی در پاسخ به این پرسش که چه پیغامی برای بسیجیان مازندران دارد گفت: پای سخنان رهبر معظم انقلاب باشید، بصیرتتان را حفظ کنید و از شهدای استانتان درس بگیرید و الگو برداری کنید.