برگزاری دوره آموزشی نجات افراد در شرکت توزیع نیروی برق مازندران

  معاون بهره برداری  و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق مازندران از برگزاری دوره آموزشی رای نجات افراد در زمان حادثه خبر داد . به گزارش حرف، رضا غفاری در گفت گویی اظهار داشت : با توجه به نقش و اهمیت نجات فرد برق گرفته در کوتاه ترین زمان ممکن( زمان طلایی) و کسب مهارت […]

 

معاون بهره برداری  و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق مازندران از برگزاری دوره آموزشی رای نجات افراد در زمان حادثه خبر داد .

به گزارش حرف، رضا غفاری در گفت گویی اظهار داشت : با توجه به نقش و اهمیت نجات فرد برق گرفته در کوتاه ترین زمان ممکن( زمان طلایی) و کسب مهارت چگونگی انجام عمل CPR   و پایین آوردن سیمبان حادثه دیده  و برق گرفته از بالای تیر برق با حداقل امکانات و تجهیزات مانور نجات مصدوم برق گرفته از بالای تیر برق در امور برق نکا برگزار شد.

وی افزود: در این مانور یکی از سیمبان ها با اعلام آمادگی مبنی بر داشتن مهارت های لازم برای آموزش سایر سیمبانان با استفاده از یک طناب بلند و سه عدد شیگل، نحوه گره زدن طناب و وصل آن به بدن فرد برق گرفته، آزاد کردن کمربند ایمنی از بدن سیمبان مصدوم، محل نصب شیگل اصلی روی یراق آلات پایه نحوه چک نمودن علائم حیاتی و عمل CPR روی پایه برق و سپس چگونگی پایین آوردن مصدوم به نحوه ای که بدون نیاز به کمک نفر سوم در کوتاهترین زمان به پایین آورده شود به کلیه سیمبانها آموزش داده شد.