برنامه های هفته ملی کودک در مازندران

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران در جلسه هفته ملی کودک استان که با حضور دستگاه‌های مرتبط با حوزه کودک برگزار شد،شعار هفته ملی کودک امسال را؛ «آینده را باید ساخت» عنوان کرد. به گزارش حرف آنلاین،  اولین جلسه ستاد گرامی داشت هفته ملی کودک استان مازندران با حضور دستگاه ها و تشکل‌ های مرتبط […]

IMG_8931

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران در جلسه هفته ملی کودک استان که با حضور دستگاه‌های مرتبط با حوزه کودک برگزار شد،شعار هفته ملی کودک امسال را؛ «آینده را باید ساخت» عنوان کرد.

به گزارش حرف آنلاین،  اولین جلسه ستاد گرامی داشت هفته ملی کودک استان مازندران با حضور دستگاه ها و تشکل‌ های مرتبط با حوزه کودک  در این اداره کل برگزار شد.

مدیر کل کانون مازندران با گرامی‌داشت فرا رسیدن این هفته اعلام کرد: با بیان اینکه کودکان سرمایه‌های جامعه محسوب می شوند، از آموزش و آگاهی بخشی به عنوان دو مولفه موثر در شکل‌دهی  آینده کودکان یاد کرد.

محمد علی یزدان شناس با تاکید بر اینکه جامعه سالم و پویا در گرو اهمیت دادن به دوران کودکی ست؛ از همه اعضای جلسه و مسوولان خواست هنرمندانه و خردمندانه نسبت به حوزه کودک ونوجوان بیاندیشند.

وی اظهار داشت: همه ما مسوول تربیت گذشتگان هستیم و بر این اساس امروز ما تاثیر قابل ملاحضه‌ای درپرورش آیندگان خواهیم داشت.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران با توجه به اهمیت دوران کودکی و حساسیت های موجود، تامین و برآورده کردن نیازهای گسترده‎ فردی، اجتماعی، روانی، بهداشتی و امنیتی کودکان را از اولویت‌های مهم این حوزه دانست و ضرورت هماهنگی و هم‎سویی مجموعه‎ دستگاه‌ها و تشکل‌های همسو را در ارتقای حقوق کودک مهم خواند.

این مسوول براساس روز شمار هفته ملی کودک 14 تا 20 مهر ماه را هفته ملی کودک عنوان کرد و یادآور شد، تقارن این هفته با ایام محرم می طلبد تا سمت و سوی برنامه‌های تعیین شده هر یک از دستگاه‌ها برای گرامی‌داشت این هفته متناسب با این ماه عزیز باشد.

وی همچنین با اشاره به انجمن ها و تشکل های مردم نهاد در حوزه کودک؛ نقش این گروه ها را در احقاق حقوق کودکان مفید دانست و بر همکاری آنان با این ستاد تاکید کرد.

در ادامه جلسه نمایندگان هر یک از دستگاه ها با اشاره به برنامه‌های خود در خصوص کیفی سازی وبرنامه سازی، فعالیت های این هفته صحبت کردند.

مقرر شد تا دستگاه‌های عضو جلسه هم در خصوص برپایی نمایشگاه تخصصی هفته ملی کودک  و برنامه‌های اجرایی این هفته برنامه‌ها و طرح‌های خود را به دبیرخانه کمیته هفته ملی کودک مازندران ارایه نمایند.

عضویت ستاد گرامی‌داشت هفته ملی کودک مازندان را اداره‌های: کانون پرورش فکری- آموزش و پرورش- آموزش استثنایی- بهزیستی-میراث فرهنگی- صداو سیما- فرهنگ و ارشاد اسلامی- سازمان تبلیغات-بهداشت-نیروی انتظامی- پلیس راهور- ورزش و جوانان- امور بانوان استانداری- امور اجتماعی استانداری-شهرداری-  کانون توسعه همیاری مهد‌های کودک مازندران- تشکل مردم نهاد امام علی(ع) و موسسه خیریه گل‌ها تشکیل داده اند.