بررسی تفحص از قرارداد خرید از ایرباس و بوئینگ

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس از بررسی تفحص از قرارداد با شرکت‌های هواپیما سازی در این کمیسیون خبر داد. ابوالفضل موسوی بیوکی نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با تسنیم، با اشاره به طرح تحقیق و تحقیق و تفحص از قراردادهای هوایی و ناوبری، اظهار داشت: پرونده این تفحص چندین […]

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس از بررسی تفحص از قرارداد با شرکت‌های هواپیما سازی در این کمیسیون خبر داد.

ابوالفضل موسوی بیوکی نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با تسنیم، با اشاره به طرح تحقیق و تحقیق و تفحص از قراردادهای هوایی و ناوبری، اظهار داشت: پرونده این تفحص چندین بار در هیئت رئیسه کمیسیون بررسی شده است.

وی با بیان اینکه خرید هواپیما مهمترین محور این تفحص است، افزود:سازمان هواپیمایی کشوری مستندات و مدارک را درباره محور‌های تفحص به هیئت رئیسه کمیسیون ارائه کرده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه نحوه انعقاد قرارداد برای خرید هواپیما از شرکت‌های ایرباس، بوئینگ و همچنین ای‌تی‌آر در این تفحص بررسی خواهد شد، تصریح کرد: موضوع نحوه پرداخت هزینه خرید، چگونگی مسدود کردن راه‌های بدعهدی طرف مقابل و همچنین چگونگی انعقاد قرارداد با شرکت‌‌های هواپیماسازی ازجمله محور‌های این تفحص است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد:این تفحص در حال بررسی در هیئت رئیسه کمیسیون است و پس از آن در صحن کمیسیون بررسی می‌شود که اگر متقاضیان تفحص قانع نشدند، طرح مذکور برای بررسی در صحن پارلمان تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.