با رعایت نکات ایمنی آنفلوانزای حاد پرندگان کنترل می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد گفت: با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی، بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان کنترل می شود. احمد صادقی گفت: آنفلوانزا یک بیماری ویروسی بسیار خطرناکی است که بیشتر در شرق خاورمیانه شیوع پیدا می کند. به گزارش حرف، وی اظهار کرد: چون این بیماری در هر دوره تغییر ماهیت می دهد، کنترل […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد گفت: با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی، بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان کنترل می شود. احمد صادقی گفت: آنفلوانزا یک بیماری ویروسی بسیار خطرناکی است که بیشتر در شرق خاورمیانه شیوع پیدا می کند.
به گزارش حرف، وی اظهار کرد: چون این بیماری در هر دوره تغییر ماهیت می دهد، کنترل آن مشکل است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با اشاره به اینکه انفلوانزای حاد پرندگان نیز به سرعت منتقل می شود، افزود: در زمان شیوع بیماری دام و طیور باید در یک فضای بسته قرار گیرند.
صادقی با بیان اینکه صاحبان مرغداری باید موارد ایمنی و بهداشتی را برای کنترل رعایت کنند، ادامه داد: کارگران مرغداری ها باید لباس و خصوصا کفش خود را با هر بار حضور در سالن ها تعویض کنند و از ماسک استفاده کنند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: . گوشت مرغ اگر در آب فراوان و حدود ده تا پانزده دقیقه پخته شود ویروس آن از بین می رود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: در صورت مواجه شدن با لاشه مرغ بیمار ، باید آن را ابتدا در چاله ای که نایلون قرار گرفته است، گذاشته و در پایان آهک و خاک روی لاشه پر شود.