الکترونیکی شدن مجوز قطع و حمل محصولات جنگلی

عباس‌آباد-خبرنگار حرف: رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان عباس‌آباد گفت : ازاین‌پس کلیه مجوزهای قطع ، تبدیل و حمل محصولات جنگلی به‌صورت الکترونیکی صادر می‌شود. جواد جلالی کندلوس با اعلام اینکه حوزه این اداره به‌عنوان پایلوت اجرای این طرح در غرب مازندران  در نظر گرفته شد ، افزود :این انتخاب از سوی حوزه معاونت […]

عباس‌آباد-خبرنگار حرف: رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان عباس‌آباد گفت : ازاین‌پس کلیه مجوزهای قطع ، تبدیل و حمل محصولات جنگلی به‌صورت الکترونیکی صادر می‌شود. جواد جلالی کندلوس با اعلام اینکه حوزه این اداره به‌عنوان پایلوت اجرای این طرح در غرب مازندران  در نظر گرفته شد ، افزود :این انتخاب از سوی حوزه معاونت امور جنگل سازمان جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری مستقر در چالوس صورت گرفت.

وی هدف از اجرای این طرح را  ارتقاء ضریب حفاظتی و جلوگیری از بروز تخلف و حمل غیرمجاز چوب آلات جنگلی اعلام کرد. این مقام مسئول ادامه داد :سازمان جنگل‌ها با کمک ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نسبت به طراحی سامانه الکترونیکی جهت راهبری و مدیریت بهینه صدور مجوز قطع درختان باغی و جنگلی و حمل محصولات تبدیلی اقدام کرده است.

رئيس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری عباس‌آباد افزود: با توجه به برخورداری این اداره از زیرساخت‌های الکترونیکی و پتانسیل کارشناسی این طرح با داشتن مزایای فراوان می‌تواند هرگونه سوءاستفاده‌های احتمالی را به حداقل برساند. هم‌اکنون صدور هرگونه پروانه قطع و حمل محمولات جنگلی به‌صورت کاغذی انجام می‌شود.

این مقام مسئول همچنین گفت: با حضور نمایندگان شرکت طراح اپلیکیشن، کارشناسان فنی جنگل و فناوری اطلاعات حوزه معاونت امور جنگل سازمان متبوع و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر کارگاه آموزشی این سامانه در محل این اداره تشکیل شد. گفتنی است:این سامانه تحت وب و به‌صورت اینترنتی به سامانه باربری و ایستگاه‌های بازرسی جهت کنترل متصل و کلیه  محصولات چوبی مورد حمل نیز با بارکد، شناسایی می‌شوند