افزایش صادرات کالا طی هشت ماهه سال97

مدیرکل گمرکات مازندران از افزایش صادرات کالا از گمرکات استان طی هشت ماهه سال97 خبر داد. به گزارش حرف، علی یوسفی منش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی هشت ماهه سال 97 بیش از 508 هزار تن انواع کالا به ارزش بيش از 289 ميليون و 31 هزار دلار از طریق گمرکات استان( نوشهر،امیرآباد ،فریدونکنار، […]

4
مدیرکل گمرکات مازندران از افزایش صادرات کالا از گمرکات استان طی هشت ماهه سال97 خبر داد.
به گزارش حرف، علی یوسفی منش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی هشت ماهه سال 97 بیش از 508 هزار تن انواع کالا به ارزش بيش از 289 ميليون و 31 هزار دلار از طریق گمرکات استان( نوشهر،امیرآباد ،فریدونکنار، ساری و دفتر گمرکی آمل) از کشور صادر شد که نسبت به هشت ماهه سال96 از نظر وزنی 8 درصد و ارزشی 10درصد رشد را نشان می دهد .
وی افزود: اقلام عمده کالاهای صادراتي از گمرکات مازندران فرآورده های لبنی ، مواد غذايي، كالاهاي صنعتي، سیمان، مصنوعات از چدن و فرآورده های نفتی بوده که به 40 کشور جهان صادر شده است .
این مسئول تصریح کرد: عمده ترین مقصد تجاری گمرکات مازندران کشورهای عراق، افغانستان، قزاقستان، فدراسیون روسیه و ترکیه بوده است . یوسفی منش با اشاره به اینکه درآمد گمركات استان مازندران طی هشت ماهه سال جاری کالا به بیش از 860 ميليارد و 343 ميليون ریال رسيد؛ یادآورشد:همچنین طی هشت ماهه سال جاري به میزان بیش از دو میلیون و 209 هزارتن انواع کالا به ارزش 624 ميليون و 650 هزار دلار از گمرکات استان مازندران ( نوشهر ، امیرآباد و فریدونکنار ) وارد کشور شده که نسبت به هشت ماهه سال96 از نظر وزنی 21 درصد و ارزشی 10درصد رشد را نشان می دهد.
وی افزود: اقلام عمده کالاهای وارداتی به گمرکات استان مازندران جو ، ذرت ، روغن نباتی،کاغذ، آهن آلات، چوب و تخته بوده که از 31 کشور مختلف جهان که عمده ترین آن کشورهای روسيه، امارات، آلمان، هلند و سوئیس بوده است.
یوسفی منش ادامه داد: در همين مدت 40هزار تن کالا شامل آهن آلات، کانتینر، تخته و کاغذ چاپ و تحریر ،کود اوره ، پارچه به ارزش 30 میلیون و 314 دلار به مقصد افغانستان، پاکستان، گرجستان، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، هندوستان ،قزاقستان وعراق از طریق گمرکات استان مازندران ترانزیت خارجی شده است./ ایسنا