افتتاح پروژه آب‌رسانی روستایی «طالش محله» تنکابن

در دومین روز هفته دولت پروژه آب‌رسانی روستایی طالش محله تنکابن با بهره‌مندی 180خانوار افتتاح و بهره‌برداری از آن آغاز شد. در آئین بهره‌برداری از  این پروژه آب‌رسانی حسینی جو معاون استاندار و فرماندار ویژه تنکابن، محمدزاده معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفار استان و جمعی از مسئولان و مردم محلی حضور داشتند. در ابتدای […]

در دومین روز هفته دولت پروژه آب‌رسانی روستایی طالش محله تنکابن با بهره‌مندی 180خانوار افتتاح و بهره‌برداری از آن آغاز شد.

در آئین بهره‌برداری از  این پروژه آب‌رسانی حسینی جو معاون استاندار و فرماندار ویژه تنکابن، محمدزاده معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفار استان و جمعی از مسئولان و مردم محلی حضور داشتند.

در ابتدای مراسم دکتر حسینی جو ضمن گرامیداشت هفته دولت افتتاح پروژه‌ها در هفته دولت را تلاش عمومی برای ترویج  فرهنگ خدمت در جامعه دانست و گفت: افتتاح پروژه‌ها زمینه‌ای برای ایجاد امید ، انگیزه و آرامش در روستاهای منطقه خواهد شد و ازآنجایی‌که علیرغم جمعیت 20 الی 25 درصدی روستایی در سطح کشور ،استان مازندران و شهرستان تنکابن با 49 درصد جمعیت ساکن در روستاها از بیشترین جمعیت روستایی در سطح کشور برخوردار هستند شایسته است تا دولت به زیرساخت‌های توسعه در روستاهای استان توجه بیشتری داشته باشد .

وی احداث سد و انتقال آب از منابع پایدار را از اقدامات مغفول گذشته عنوان کرد و افزود: احداث سد هزار رود ، استحصال آب از رودخانه دو هزار و تصفیه و انتقال آن از پروژه‌هایی است که در سفر  دو سال گذشته رئیس‌جمهور شروع شد  و با توجه به اینکه رودخانه‌های دو هزار و سه هزار تنکابن از قوی‌ترین منابع آبی هستند و جزء پروژه‌های ملی مصوب درآمده، باید موردحمایت و هدایت قرار گیرد تا به توسعه پایدار در منطقه برسیم.

 در ادامه معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران نیز در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر  از افتتاح 29 پروژه آب‌رسانی روستایی در استان با صرف اعتباری بالغ‌بر  341 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و اعتبارات استانی به همراه کلنگ زنی دو پروژه آب‌رسانی خبر داد و افزود: این پروژه‌ها در 42 روستای شهرستان‌های بهشهر، نکا، میاندورد، ساری ،قائم‌شهر، سیمرغ، سوادکوه، سوادکوه شمالی، بابل ،آمل، محمودآباد، نوشهر ، کلاردشت و تنکابن طی این هفته به بهره‌برداری می‌رسد و بیش از 27 هزار و 273 نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.

مهندس محمدزاده در خصوص پروژه آب‌رسانی روستایی طالش محله تنکابن نیز گفت: برای بهره‌برداری از این پروژه حفر و تجهیز یک حلقه چاه عمیق،لوله‌گذاری خط انتقال به طول 2 کیلومتر و تجهیز و راه‌اندازی یک واحد ایستگاه پمپاژ با صرف اعتباری بالغ‌بر 5  میلیارد  351 میلیون ریال اجرا شد و 180 خانوار روستای طالش محله از مزایای آن بهره‌مند شدند.