اعلام زمان و نحوه ثبت نام دانش آموزان در مدارس مازندران

دبیر ستاد ثبت نام مدارس مازندران گفت : ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی استان همزمان با سراسر کشور از اول خرداد آغاز می شود. به گزارش حرف آنلاین، تقی شادمان  افزود : متولدین نیمه دوم سال 1386 و نیمه اول سال 1387 و یا قبل از آن به شرط آن که سن آنان […]

دبیر ستاد ثبت نام مدارس مازندران گفت : ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی استان همزمان با سراسر کشور از اول خرداد آغاز می شود.

به گزارش حرف آنلاین، تقی شادمان  افزود : متولدین نیمه دوم سال 1386 و نیمه اول سال 1387 و یا قبل از آن به شرط آن که سن آنان از حداکثر سن مقرر در ماده 36 آئین نامه اجرایی مدارس بیشتر نباشد ، منحصرا متولدین روز اول مهر ماه 1387 در سال تحصیلی 94-93 می توانند در پایه اول ابتدایی ثبت نام کنند.

وی گفت : متولدین نیمه دوم 1387 و نیمه اول 1388 به استناد بخشنامه های وزارتی سال های گذشته در کلاس پیش دبستانی در سال تحصیلی 94-93 ثبت نام می شوند.

شادمان یاد آور شد : در صورتی که دانش آموزان ورودی پایه اول دوره یک ساله آمادگی را طی نکرده باشند ، مشخصات فردی آنان در قالب فرمتی از مدیران مدارس اخذ و به کارشناسی آموزش ابتدایی شهرستان و منطقه معرفی می شوند تا جهت ساماندهی و تشکیل کلاس یک ماهه آمادگی (زبان آموزی) با مشارکت مردمی در مرداد یا شهریور ماه اقدام شود.

دبیر ستاد ثبت نام مدارس مازندران همچنین زمان آغاز ثبت نام از دانش آموزان پایه های دیگر تحصیلی در مدارس را 17 خرداد اعلام کرد و گفت : ثبت نام از این دانش آموزان تا پایان وقت اداری هیجدهم تیر ادامه خواهد یافت.

وی با تاکید بر ثبت نام دانش آموزان از طریق سامانه الکترونیکی ، افزود : دانش آموزان پایه های دوم تا ششم ابتدایی نیاز به ثبت نام مجدد ندارند ، بویژه آن که فارغ التحصیلان پایه های مختلف به طور معمول در پایه بالاتر همان واحد آموزشی (مگر در موارد ضروری و با درخواست اولیا و نقل و انتقالات) ثبت نام و ساماندهی می شوند.

دبیر ستاد ثبت نام مدارس مازندران گفت : ثبت نام دانش آموزان همه پایه های تحصیلی در مدارس دولتی عادی بدون برگزاری آزمون ورودی ، مصاحبه ، شرط معدل و نمره صورت می گیرد و ملاک اصلی تطبیق محدوده جغرافیایی محل سکونت خانواده دانش آموز با مدرسه است.

وی افزود : پذیرش دانش آموزان در آموزشگاه های غیر دولتی ، شاهد ، ایثارگران ، نمونه دولتی ، استعدادهای درخشان و مدارس استثنایی نیز بر اساس دستورالعمل های مربوط صورت می گیرد.

شادمان تاکید کرد: دریافت شهریه و هرگونه کمک هزینه تحصیل و نیز اخذ تعهد مالی به استثنای وجوه مربوط به بیمه و کتب درسی هنگام ثبت نام در مدارس دولتی در فصل ثبت نام ممنوع است./ایرنا