ارزش 50 هزار میلیاردریالی گل و گیاه

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ارزش اقتصادی تولید و صادرات گل و گیاهان زینتی و آپارتمانی این استان را بیش از 50 هزار میلیارد ریال اعلام کرد. عزیزالله شهیدی فر گفت : هم اکنون بیش از چهار هزار نفر در مازندران به صورت مستقیم و شمار زیادی نیز به طور غیرمستقیم در […]

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ارزش اقتصادی تولید و صادرات گل و گیاهان زینتی و آپارتمانی این استان را بیش از 50 هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

عزیزالله شهیدی فر گفت : هم اکنون بیش از چهار هزار نفر در مازندران به صورت مستقیم و شمار زیادی نیز به طور غیرمستقیم در این بخش فعالیت دارند.وی سطح زیرکشت و تولید گل و گیاهان زینتی در مازندران را بیش از 980 هکتار اعلام و اضافه کرد : حدود 700 هکتار از این فضا ، روباز و بقیه فضای بسته گلخانه ای است.

شهیدی فر سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی در مازندران را 480 هزار هکتار اعلام کرد و گفت : با وجود این که در کمتر از یک درصد از این مساحت گل و گیاه پرورش می یابد ، اما مازندران با همین مقدار سطح تولید بیش از 7.5 درصد تولید کشور در این بخش را در اختیار دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران همچنین گفت که سالانه بیش از 360میلیون اصله درخت ، درختچه ، شاخه بریده ، پیاز ، پیازچه و نشای فصلی زینتی در این استان تولید می شود.

وی با اظهار این که هم اکنون حدود 50 درصد گل های شاخه بریده و زینتی کشور توسط تولید کنندگان مازندرانی تامین می شود ، اضافه کرد : بهره گیری تولیدکنندگان گل و گیاه استان از دانش روز و مکانیزه کردن فرآیند تولید در شرایط رقابتی بازارهای هدف خارجی یک اصل مهم و حیاتی است تا بتوان حجم صادرات این بخش را در بازارهای بین المللی افزایش داد.به گزارش ایرنا، سومین نمایشگاه کشاورزی گل و گیاه ، مبلمان شهری و ماشین آلات وابسته با حضور 40 تولید کننده از سراسر کشور روز دوشنبه در مرکز دائمی نمایشگاههای تخخصی آمل گشایش یافت.