اخبار ویژه روزنامه حرف مازندران/4خردادماه

صراحت فرمانده سپاه درباره وضعیت فضای مجازی آمل فرمانده جدید سپاه ناحیه آمل، در نخستین نشست خبری خود را اصحاب رسانه این شهرستان به نکاتی جالب و بی پرده درباره وضعیت خبرنگاران و فضای مجازی اشاره کرد. جابر عسگری در این نشست گفته است که خبرنگاران و رسانه ها قدرت و جایگاه بالایی دارند و […]

صراحت فرمانده سپاه درباره وضعیت فضای مجازی آمل

فرمانده جدید سپاه ناحیه آمل، در نخستین نشست خبری خود را اصحاب رسانه این شهرستان به نکاتی جالب و بی پرده درباره وضعیت خبرنگاران و فضای مجازی اشاره کرد. جابر عسگری در این نشست گفته است که خبرنگاران و رسانه ها قدرت و جایگاه بالایی دارند و نباید از این جایگاه برای انتخاب شهردار یا توجه به برخی اعضای شورا استفاده کنند.

وی ادامه داده که امروز بسیاری از رسانه ها و فضای مجازی می توانند بسیار موثر باشند، خلاق بوده و برای کمک به شهرستان وارد عمل شوند اما این توان و ظرفیت را نباید برای بودن یا نبودن مسئولی هزینه کنند.

جابر عسگری همچنین به انتقاد از برخی زود و خوردهای فضای مجازی پرداخته و تاکید کرده که در شان خبرنگاران نیست که از جایگاه خود برای طرفداری برخی مسئولان استفاده کنند.

همچنین شنیده شده که یکی از کانال های تلگرامی این شهرستان در روزهای اخیر با برخی دلایل مسدود شده است.

عدم آنتن دهی در مازندران لاینحل است؟

شهروندان گفته اند روستاهای بالادست شهرستان میاندورود در استان مازندران سالهاست با مشکل قطعی اپراتورهای تلفن همراه مواجه هستند. در روستای سرتا، جناسم، موسی کلا، بازیارخیل و جناسم هیچگونه آنتن دهی تلفن همراه وجود ندارد. ایرانسل و همراه اول اصلا آنتن نمی‌دهد و اینترنت نیز در این مناطق وجود ندارد.

 وزیر ارتباطات که این همه می گوید تمامی روستاهای کشور تحت پوشش آنتن دهی قرار دارند چرا در بعضی از روستاهای مازندران خصوصا روستاهای بالادست میاندورود مشکل آنتن دهی وجود دارد؟  همچنین گفته شده  مشترکین تلفن همراه در محدوده انتهای شهبند و کوشاسنگ ساری نیز از عدم آنتن دهی رنج می برند.

زنگ خطر کاهش فرزندآوری در مازندران

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور گفته: پنج استان سیستان‌وبلوچستان، خوزستان، خراسان رضوی، هرمزگان و خراسان جنوبی دارای بالاترین میزان عمومی ولادت بودند و استان‌های گیلان، مازندران، البرز، مرکزی و سمنان پایین‌ترین میزان عمومی ولادت را در سال ۹۷ به خود اختصاص دادند.

با این ترتیب و با توجه به اینکه استان مازندران در رده پایین ترین استان ها در نرخ ولادت قرار دارد باید روشن شدن چراغ قرمز تولد را هشدار داد و این موضوع،  اقدامات فرهنگی و اجتماعی و هم اقتصادی ویژه را در کشور و استان می طلبد .

با این ترتیب و با توجه به اینکه استان مازندران در رده پایین ترین استان ها در نرخ ولادت قرار دارد باید روشن شدن چراغ قرمز تولد را هشدار داد و این موضوع،  اقدامات فرهنگی و اجتماعی و هم اقتصادی ویژه را در کشور و استان می طلبد.

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال در پاسخ به این سؤال که علت روند رو به کاهش ازدواج و ولادت چیست؟ اظهار کرد: گذار متولدین دهه ۶۰ از سن ازدواج و فرزندآوری تقریبا عامل اصلی روند کاهش ازدواج و ولادت است، اما در طلاق شاهد سکون روند طلاق هستیم، زیرا این موضوع مرتب توسط دستگاه‌های مربوطه، از جمله شورای اجتماعی کشور رصد می‌شود.

بازداشت ۱۵ تن در پرونده واردات کاغذ

سخنگوی قوه قضائیه گفت: تعداد بازداشتی‌های مربوط به واردات کاغذ به ۱۵ نفر رسیده است. این افراد سه گروه هستند؛ گروه اول شرکت‌هایی هستند که بابت واردات کاغذ ارز گرفتند، اما بجای اینکه تمام ارز را به واردات کاغذ اختصاص دهند، یک سوم را به این کار اختصاص دادند و صرفا در مورد دو الی ۳ شرکت، ۱۵۷ میلیون دلار ارز تخصیص یافته بود که فقط ۵۷ میلیون دلار کاغذ وارد شده است. دسته دوم افرادی هستند که کاغذ وارد کردند، اما به جای عرضه به ناشران با قیمت مصوب در بازار آزاد به فروش رساندند و دسته سوم شرکت‌هایی هستند که ارز گرفتند، اما اصلاً کاغذ وارد نکردند. اگر تخصیص ارز ما با محاسبات دقیق می‌بود و تضمین‌های لازم گرفته می‌شد، اگر بعد از ورود کاغذ نظارت لازم توسط نهاد‌های متولی انجام می‌شد، امروز شاهد این بحران در بازار کاغذ نبودیم. / تسنیم

درخواست عجیب یک وزیر برای دریافت نفت خام

بر اساس درخواست رسمی یکی از وزیران اقتصادی از مسئولان نهاد ریاست جمهوری، پیشنهاد شده برای رد دیون به یکی از سازمان‌های مهم و مشهور دولتی، درصدی از ظرفیت نفت خام استخراجی کشور به سازمان یاد شده اختصاص یابد که در پاسخ به این نامه، گفته شده اولاً با توجه به اینکه ظرفیت نفت خام، ملاک درآمد دولت محسوب می‌شود و از طرف دیگر، درآمد حاصل از فروش نفت، باید به خزانه واریز شود، بنابراین تصویب چنین پیشنهادی دارای اشکالات مختلف است./خراسان

عذرخواهی خانم نماینده از قربانیان اسیدپاشی

زهرا سعیدی نماینده مبارکه که در دیدار با آسیب‌دیدگان اسیدپاشی در حاشیه جلسه علنی دیروز به مرضیه ابراهیمی یکی از قربانیان حادثه اسیدپاشی اصفهان گفته بود «شما از دست اسیدپاش قسر در رفته‌ای و نیمی از صورتت سالم مانده است»، امروز در موافقت با کلیات طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن، گفت: در قانون قبلی مشکلاتی برای قربانیان اسیدپاشی ایجاد شده بود که این قانون در قانون مجازات اسلامی ادغام شد تا بتواند از قربانیان حمایت کند، اما این قانون نتوانست که قربانیان این عمل غیرانسانی را تحت حمایت قرار داده و مجازات‌هایی که در آن وجود داشت برای مرتکبین این عمل به حدی نبود که بتواند آن‌ها را به سزای عمل زشت خود برساند. / خبرآنلاین

دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی: تکذیب ارتباط با شکر

دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی اعلام کرد: در پی انتشار مجدد شایعاتی تکراری و دروغین در مورد آیت‌الله مکارم شیرازی نامه‌ای از سوی جمعی از ارادتمندان معظم له به دفتر رسیده است که به همراه پاسخ دفتر معظم له تقدیم مخاطبین گرامی می‌‌شود: با اهدا سلام و تحیت/ این سخنان کذب محض است و بارها این مسائل را تکذیب کرده‌ایم. نه یک سهم از کارخانه‌ای در اختیار آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی است و نه یک گرم شکر.

در مورد تصاویر منتشر شده نیز مسئله این است که بیش از بیست سال قبل جمعی از خیرین سهامی از آن کارخانه را برای حوزه علمیه خریداری کردند. بعد از مدت کوتاهی که دیدند نمی‌توانند مشکلات را برطرف کنند آن را به دیگران واگذار کردند و وجه آن برای ساختن مسجد، مدرسه و خانه عالم در مناطق محروم مصرف شد و معظم له یک ریال از آن را در اختیار نداشته و ندارند و این مسئله در همان زمان (بیش از بیست سال قبل) خاتمه یافته است.

در مورد فردی بنام مدلل، باید توجه داشته باشید که آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی نامبرده را ندیده و نمی‌شناسند و هیچ‌گونه رابطه‌ای با نام‌برده نداشته و ندارد و به‌طور کلی در خانواده و اطرافیان معظم له هیچ فردی مرتبط با این فرد و سایر امور مطرح‌ شده در نامه وجود ندارد.

توجه داشته باشید که کسانی که نه ایمان دارند و نه وجدان از تکرار دروغ‌های خود ابا ندارند و این نشانه بی‌ایمانی، بی‌تقوایی و نداشتن شرافت انسانى است.

عجیب آن که این شایعات و دروغ‌ها تا آنجا پیش رفته که وزیر امور خارجه آمریکا هم این دروغ را تکرار کرده است ، البته این دروغ‌های مضحک سبب می‌شود که همه آزاداندیشان دنیا نسبت به خبرهاى آنها بی‌اعتماد شوند و در دام توطئه‌های آنها گرفتار نشوند.