اخبار ویژه روزنامه حرف مازندران/16اردیبهشت

** اخلاق مداری رئیس دانشگاه مازندران طالبی رئیس جدید دانشگاه مازندران که در ماه های اخیر به این سمت انتخاب شده است، جایگزین میرنیا رئیس قبلی است. در ماه های نخست بهره برداری از تعدادی از پروژه های عمرانی این دانشگاه مانند فضای روباز تاتر و سالن غذاخوری خوابگاه دخترانه، زمانی که نوبت به رئیس […]

** اخلاق مداری رئیس دانشگاه مازندران

طالبی رئیس جدید دانشگاه مازندران که در ماه های اخیر به این سمت انتخاب شده است، جایگزین میرنیا رئیس قبلی است. در ماه های نخست بهره برداری از تعدادی از پروژه های عمرانی این دانشگاه مانند فضای روباز تاتر و سالن غذاخوری خوابگاه دخترانه، زمانی که نوبت به رئیس دانشگاه برای سخنرانی رسید وی موکدا و چندین بار از رئیس سابق این دانشگاه نام برد و گفت که این پروژه ها در دوران ریاست من فقط روبان بریده شده اند و تمام مراحل و انجام آن توسط رئیس قبلی صورت گرفته است. وی درباره پروژه ای نیز اظهارکرد: در زمان کلنگ زنی و حتی ارائه طرح آن من حتی در این دانشگاه نبوده ام اما امروز آن را افتتاح می کنم در حالی که نتیجه زحمات میرنیا رئیس قبلی است.

وی همچنین درباره دغدغه رئیس سابق این دانشگاه در زمینه سالن غذاخوری خوابگاه دخترانه نیز اظهار کرد: شنیده ام زمانی که رئیس سابق به بازدید از خوابگاه آمده بود، مشاهده می کند که برای خوابگاه و دخترانی که در آن زندگی می کنند با وانت غذا توزیع می کنند که میرنیا گفته بود این نحوه توزیع غذا در زمان جنگ نبوده است چه برسد برای دانشجویان! بنابراین ساخت این غذاخوری آغاز شده است.

امیدواریم این شیوه و اخلاق مداری در میان مدیران مازندرانی رسم شده و با یک انتصاب زحمات کارکنان و مدیران قبلی به فراموشی سپرده نشود.

**پشت پرده خبر آلودگی خرمای بم آلوده به مدفوع خفاش

حبیب الله نیکزادی پناه نماینده مردم بم گفت: جریانی در کشور به دنبال نابود کردن تولید است و وزارت جهاد کشاورزی هم واکنشی در مقابل این مسأله نشان نمی‌دهد. فردی به نام موسوی که معلوم نیست چه کاره است و سازمان صدا و سیما دائما با وی در رابطه با قیمت خرما مصاحبه می‌کند با اظهاراتش باعث التهاب بین کشاورزان می‌شود و در حالی که خود را عضو انجمن ملی خرما معرفی می‌کند که من وقتی در رابطه با عضویت این فرد از انجمن پرسیدم در جواب به من گفتند که چنین فردی در انجمن ملی خرما عضویت ندارد. نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این فرد کذاب سال گذشته عنوان کرد که خرمای مضافتی بم آلوده به مدفوع خفاش است، حال آنکه در منطقه بم و شرق کرمان اصلا خفاشی وجود ندارد و با این اظهاراتش موجب ضرر و زیان زیادی به کشاورزان شد؛ و این فرد امسال هم آمده و در رابطه با قیمت خرما اظهارنظر می‌کند. نیکزادی پناه خاطرنشان کرد: دولت چهار نفر را تعیین می‌کند که از طرف کشاورز و دیگران در رابطه با قیمت خرما تصمیم می‌گیرند و هر کاری که دلش بخواهد در این زمینه می‌کند ما از دولت نمی‌خواهیم که از تولیدکننده در حوزه کشاورزی حمایت کند بلکه می‌خواهیم مشکلی را برای کشاورزان به وجود نیاورد. / فارس

**بازار صاحب ندارد

جمیل علیزاده دبیر انجمن برنج کشور گفت: هیچ دلیل علمی و منطقی برای افزایش قیمت برنج وجود ندارد و مسئولان نظارتی نباید اجازه دهند به رغم وجود برنج کافی در کشور قیمت‌ها بالا رود. در حال حاضر ۴۰۰ هزار تن برنج مازاد نیاز در کشور وجود دارد، دلیلی که امروز قیمت برنج را افزایش داده مسائل فنی نیست، بلکه نقش دلالی و واسطه‌گری باید در آن دخیل دانست. در تنظیم بازار هر کسی ساز خودش را می‌زند و معلوم نیست نظارت بر تنظیم بازار محصولات کشاورزی بر عهده چه کسی است؟ / فارس

**روایت وزیر اطلاعات از مسیحی شدن خانوادگی

حجت الاسلام والمسلمین علوی در گردهمایی مبلغان اعزامی در ماه رمضان، تبلیغ را جهاد در عرصه جنگ نرم دانست و اظهار داشت: اهمیت تبلیغ به اندازه‌ای است که راه و روش خاصی دارد تا در جان‌ها اثر بگذارد. او خاطرنشان کرد: گاهی مجبور می‌شویم که خودمان هم وارد عمل شویم در عین اینکه این کار، کار حوزه است، چون عقیده با شبهه متزلزل می‌شود و با فشار مستحکم می‌شود بنابراین علمای حوزه می‌توانند اعتقادات انحرافی را با شبهات خود متزلزل کنند. علوی به نمونه‌ای از اقدامات وزارت اطلاعات در قبال تغییر دین و مذهب در یکی از شهر‌های همدان اشاره کرد و گفت: افرادی گرایش به مسیحیت پیدا می‌کنند که جزو افراد عادی جامعه هستند مثلا کارشان ساندویچ فروشی و امثال این‌ها بود و خانوادگی مسیحی می‌شدند، ناچار شدیم این‌ها را احضار کنیم و دلیل گرایش به مسیحیت را از آن‌ها جویا شویم. برخی از این افراد عنوان می‌کردند که ما به دنبال دینی هستیم که به ما آرامش بدهد و بین ما صفا و صمیمیت و برادری ایجاد کند. به آن‌ها گفتیم اسلام دین برادری و صفاست. گفتند ما می‌بینیم علمای اسلام و کسانی که پشت تریبون صحبت می‌کنند به طور مداوم علیه یکدیگر سخن می‌گویند، اگر اسلام دین صمیمیت باشد باید قبل از هرچیز بین علمای خود باید صفا و صمیمیت ایجاد کند. او با تصریح به اینکه تنازعات بین علما و مبلغین اثر منفی روی افراد می‌گذارد، عنوان کرد: تبلیغ یک ضرورت است و نباید در دل و جان ما زندانی شود بلکه باید برای مردمی که به آن نیاز دارند، تبیین شود.

**کشف شش جسد یخ زده در مرز ایران و ترکیه

روز جمعه در اطراف شهر وان ترکیه در نزدیکی مرز ایران، جسد شش تبعه خارجی که بر اثر یخ زدگی جان خود را از دست داده بودند، کشف شد.

این افراد در فصل زمستان جان خود را از دست داده‌اند و با آب شدن برف‌ها جسد آنها کشف شده است.

ماه گذشته نیز در همین منطقه جسد شش نفر دیگر کشف شده بود. همچنین در مناطق دیگر نزدیک مرز ایران پنج جسد کشف شد. میانگین سن این افراد بین 18 تا 25 سال بوده است.

این افراد قصد داشته‌اند، قاچاقی وارد ترکیه شده و یا از این کشور به عنوان معبر استفاده کنند که در سرمای زمستان جان خود را از دست داده‌اند.

**واکنش به آگهی پیامکی صیغه ساعتی

شنیده شد که محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، در حساب توئیتری خود تصویری از یک آگهی پیامکی منتشر کرد و نوشت: «‌تاکنون از انواع شیوه‌های فنی برای توقف ارسال پیامک‌های تبلیغاتی بهره گرفته‌ایم. از هزاران سیم‌کارت ارسال‌کننده در روز به حدود ۴۰۰ سیم‌کارت رسیده‌اند. خواستم برخورد جدی‌تر شود. شرکت‌ها و افراد ارسال‌کننده را شناسایی و ضمن پیگیری قضائی همزمان به مردم نیز معرفی خواهیم کرد.»