اخبار ویژه روزنامه حرف مازندران/ ۲۴ دی ماه

*خانه جوان مازندران در چالش! خانه جوان مازندران که مجمعی از تشکل ها و سمن های استان است، با وجود نام زیبا و درخور دچار چالش هایی شده است که به نظر نمی رسد در این مجامع می باید شاهد آن می بودیم. به گزارش حرف، گزارش های رسیده حاکی است که چهار نفر از […]

خبر-ویژه

*خانه جوان مازندران در چالش!

خانه جوان مازندران که مجمعی از تشکل ها و سمن های استان است، با وجود نام زیبا و درخور دچار چالش هایی شده است که به نظر نمی رسد در این مجامع می باید شاهد آن می بودیم.

به گزارش حرف، گزارش های رسیده حاکی است که چهار نفر از اعضای این مجمع فعالیتی ندارند و دو نفر از خارج از مازندران زندگی می کنند، تنها سه نفر عضو مجمع هیات مدیره باقی می ماند که این دو سه نفر هم اتحاد لازم برای اداره این مجموعه را ندارند.شنیده شده است دبیران سمن های استان برای ارائه طرح ملی به وزارتخانه ها می روند اما به دلیل نبود انسجام در خانه جوان استان عموما با پاسخ های منفی مواجه می شوند.به نظر نمی رسد که اهداف تشکیل خانه جوان، سیاسی بوده باشد بلکه قرار بود که یاریگر مسئولان و برنامه ریزان برای رفع مشکلات جوانان باشد اما برخی رفتارها شائبه سیاسی کاری و نیز سومدیریت به این مجموعه وارد کرده است.شنیده شده که گروهی از اعضای این خانه، با تندگویان معاون وزیر ورزش تماس گرفته و وی نیز رئیس این خانه را برکنار و علیرغم مجمع برگزار شده فرد رقیب را جایگزین ایشان کرده اند.

 

*از اداره کل ارشاد مازندران چه خبر!

در حالی که در ماه های اخیر خبر های خوبی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به گوش نمی رسد اما جای امیدواری می رفت که این خبرها لطمه ای به جریان فرهنگی و هنری مازندران وارد نکند اما..

شنیده شده حساب اداره کل ارشاد مازندران به دلیل مباحث مالی مدیر سابق این اداره کل و معاون مالی آن، مسدود شده است و علیرغم اینکه مدیرکل جدید آثاری از هنرمندان خریداری کرده است که باید هزینه آنان را پرداخت کند؛ معاون مالی اداری مسدود بودن حساب اداره کل علیرغم شواهد موجود را رد می کند. معاون اداری مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اعلام اینکه حساب اداره کل ارشاد استان مسدود نشده است، گفته: مشکل کمبود اعتبار داریم ولی حساب ما مسدود نشده است.محمد محمدی در ارتباط با مسدود شدن حساب اداره کل ارشاد مازندران که در یکی از رسانه‌های استان مازندران مطرح شده است، اظهار کرده: حساب اداره کل ارشاد مازندران مسدود نشده است.وی با اعلام اینکه مشکلی از بابت پرداختی نداریم، افزود: در حال پیگیری‌های برنامه‌های خودمان هستیم.معاون اداری مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ارتباط با پرداختی هنرمندان، افزوده: در حال حاضر پرداختی‌ها انجام می‌شود.محمدی درباره تاخیر در پرداختی‌ها هنرمندان، بیان کرده: قبل از هر پرداختی باید جذب اعتبار انجام شود و پولی در حساب وجود داشته باشد.

 

*سلطان های من درآوردی دولت!

همین روزهاست که بگویند سلطان گوشت هم دستگیر شد!

اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن گفته: گرانی در کشور خیلی جدی است و یکی از موضوعات بحث گوشت است که توزیع آن مکانیسم درستی ندارد. ما پیشنهاد دادیم که توزیع گوشت به صورت کوپن یا کارت باشد اما دولت قبول نکرد. متأسفانه از مجموع گوشت منجمدی که باید در اختیار مردم قرار گیرد بخشی سر از رستوران‌ها در می‌آورد، همین روزهاست که اعلام کنند سلطان گوشت هم دستگیر شده است. برخی کالاها تا ۱۵۰ درصد افزایش قیمت داشته است، با ۲۰ درصد افزایش حقوق چقدر جبران می‌شود؟

 

*برخی نمایندگان مجلس تنها صندلی‌ را اشغال کرده‌‌اند !

نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه متاسفانه عده‌ای تنها صندلی‌های مجلس را اشغال کرده اند، گفت: برخی نمایندگان در گرفتن حق مردم ناتوان هستند.

سید کاظم دلخوش در مراسم تودیع و معارفه شهردار جدید تولمشهر که در سالن اجتماعات مدرسه خوارزمی این شهر برگزار شد، اظهارکرد: اعضای شورای شهر تولمشهر با کمک شهردار باید تلاش کنند تا مشکلات این شهر حل شود.

دلخوش با اشاره به اینکه در زمینه پروژه‌های عمرانی تلاش شده تا به قول‌های خود به مردم این منطقه عمل کنم، افزود: ایجاد اشتغال نیز یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم این منطقه بوده که در مجلس شورای اسلامی پیگیر اجرای پروژه‌های اشتغال زا در این منطقه هستیم.وی با بیان اینکه متاسفانه عده‌ای از نمایندگان در مجلس تنها صندلی‌ها را اشغال کرده‌ و در گرفتن حق مردم ناتوان هستند، گفت: باید ساختار مجلس شورای اسلامی تغییر کند ادامه این روند به حل مشکلات مردم کمک نمی‌کند.

نماینده صومعه سرا با اشاره به اینکه در دو سال گذشته اقدامات و اعتبارات خوبی برای شهرستان صومعه سرا جذب شده است، بیان‌کرد: حل مشکلات و بهبود معیشت مردم باید مهم‌ترین اولویت مسئولان نظام باشد.وی در ادامه از شهردار جدید تولمشهر خواست تا با همدلی و تعامل با اعضای شورای اسلامی این شهر در راستای حل مشکلات مردم این منطقه در بخش‌های مختلف گام بردارد. شهردار جدید باید خدمت رسانی را سرلوحه امور خود قرار دهد.

 

*نه به آن بی نمکی و نه به این شوری شور!

سنگ تمام روحانی برای هاشمی آن هم در سال دوم در حالی صورت گرفت که آقای رئیس جمهور سال گذشته، یعنی در اولین سالگرد درگذشت مرحوم هاشمی حاضر نشد.

بر اساس اخبار منتشره از جهان به قلم حسین خان بابازاده،  پنجشنبه هفته گذشته بر صندلی های سالن اجلاس سران افرادی نشسته بودند که برای دومین سالروز رحلت آیت الله هاشمی دور هم جمع شده بودند. سخنران اصلی این مراسم هم رئیس جمهور بود که به قول محسن هاشمی برای مرحوم آیت الله سنگ تمام گذاشت.  از آن عدم حضور مهم رئیس جمهور و این حضور پر سر و صدا نمی توان به سادگی عبور کرد. به نکات ذیل توجه کنید: 1. می توان غیبت روحانی در اولین سالگرد فوت هاشمی را به نوعی تلاش وی برای اثبات خودش دانست. چرا که این عدم حضور در سالروز یکساله شدن غیبت هاشمی و آن هم در روزی که نام وی بر سر زبان ها می افتد بهترین فرصت برای اثبات استقلال و رد فرضیه «روحانی بدون هاشمی محلی از اعراب ندارد» است. فرضیه ای که هاشمی تا روزهای آخر عمرش به آن عمیقا معتقد بود. 2.  حضور روحانی در دومین کنگره بزرگداشت هاشمی را می توان به 2 وجه تفسیر نمود. وجه نخست آن حضور رئیس جمهور در یک مراسم عادی است که به اعتبار جایگاه ریاست جمهوری ارزش آن دوچندان می گردد. اما وجه دیگر آن عقب نشینی روحانی برای دلجویی از خاندان هاشمی و حامیان اوست. 3-  فکر تصاحب جایگاه هاشمی توسط همراه همیشگی و شاگرد برجسته اش دور از ذهن نیست. خصوصا که از عمر دولت دوازدهم کمتر از سه سال باقیمانده و قطعا روحانی برای آینده سیاسی اش هدف گذاری دارد. این دوگزاره با تلاش یاران رسانه ای روحانی برای طرح وی به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت بعد از درگذشت آیت الله شاهرودی کاملا همخوانی دارد. این سه گزاره را وقتی درکنار عبارت کلیدی «باید هاشمی زمان خود باشیم» که توسط روحانی در همین مراسم بیان شد و پیش زمینه هایی نظیر صبر، مدارا، اعتدال، فوق جناحی و… را برای هاشمی احصا کرد، قرار دهیم نتیجه را مشخص می کند. به زبان ساده، روحانی با ژست استقلال به دنبال جذب حمایتی برای گذر از روزگار فعلی و یک هدف گیری مهم برای آینده نه چندان دور فکر کرده است.  4. سابقه پنج سال و اندی استقرار دولت روحانی مملو از اظهارات عجیب و شاید عامدانه رئیس جمهور است که هرکدام به فراخور اهمیت از یک روز تا چند روز توانست رسانه ها را درگیر خود کند و از بسیاری موضوعات غافل کند. می توان اظهارات غلوآمیز روحانی در وصف هاشمی که واکنش های جدی هم به همراه داشت را در همین راستای تغافل از برخی معضلات قرار داد. فی الواقع در کنار نکات بندهای یک تا سه، آقای رئیس جمهور با همان تیر یک نشان دیگر را هم هدف گرفت.

 

*دروغ بزرگ بر علیه  دلاور بی نظیر جهان عرب!

در حالی که دشمن صهیونیستی ضربه شصت های متعدد از حزب الله لبنان دریافت نمود اکنون برای انتقام گیری از این شکست سنگین، به دروغگوئی روی آورد.

بر اساس اخبار منتشره از میزان ، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل در واکنش به به دروغ‌پردازی صهیونیست‌ها و اذناب مجازی و رسانه‌ای آنها مبنی بستری‌شدن «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان، گفت: ادعای صهیونیست‌ها مبنی بر بیماری و حمله قلبی سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، دروغ بزرگ سال جدید میلادی است. امیرعبداللهیان تاکید کرد: بی‌تردید روزی که سید حسن نصرالله و رهبران مقاومت فلسطین در مسجدالاقصی نماز خواهند گزارد، صهیونیست‌ها وجود ندارند. در چند روز اخیر برخی شبه رسانه های ضدانقلاب در حال بازنشر شایعات منتشره در محافل رسانه‌ای صهیونیستی مبنی بر بیماری سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان هستند.