اجرای طرح «کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف گل» در مازندران

کارشناس مسؤول پیشگیری از اعتیاد اداره‌کل بهزیستی مازندران از اجرای کار‌زار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف گل در استان خبر داد و گفت: ماده مخدر«گل» اعتیادآور است.  شقایق ملک‌زاده پیش از ظهر امروز در جمع روحانیت و علمای شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی که در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد با اشاره به اینکه گروه […]

کارشناس مسؤول پیشگیری از اعتیاد اداره‌کل بهزیستی مازندران از اجرای کار‌زار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف گل در استان خبر داد و گفت: ماده مخدر«گل» اعتیادآور است.

 شقایق ملک‌زاده پیش از ظهر امروز در جمع روحانیت و علمای شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی که در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد با اشاره به اینکه گروه همسالان مهم‌ترین عامل اعتیاد هستند، گفت: اعتیاد به مواد مخدر سنتی و صنعتی یکی از معضلات بهداشتی، روانی و اجتماعی جهان امروز است.

وی با بیان اینکه تریاک به عنوان اولین ماده مخدر مورد استفاده و «گل» هم به عنوان دومین ماده مخدر مورد استفاده در جهان است، افزود: مقابله با عرضه، درمان بیماران و پیگیری و تلاش برای کاهش تقاضا به عنوان روش‌های مقابله با اعتیاد محسوب می‌شود.

کارشناس مسؤول پیشگیری از اعتیاد اداره‌کل بهزیستی استان مازندران، جرأت‌مندی و ویژگی‌های خانوادگی را از راهکار‌های کاهش تقاضای مواد‌مخدر ذکر و خاطر‌نشان کرد: ماده مخدر «گل» همان «ماری‌جوانا» است که به خاطر تلفظ خاصش به «گل» تعبیر می‌شود که از ترکیب حشیش و سیگار ساخته می‌شود و کیک‌گل، اسپند، شیرینی و دم‌نوش گیاهی آمیخته به گل هم مشاهده‌ شده است.

ملک‌زاده از اجرای کار‌زار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف گل خبر‌ داد و با اشاره به اینکه ماده مخدر«گل» هم اعتیادآور است، اظهار‌ کرد: سیگار و قلیان به عنوان دروازه‌های ورود به اعتیاد محسوب می‌شوند و روحانیون برای ترویج سبک صحیح زندگی مردم تلاش کنند.

وی به عوامل محافظت‌کننده و تهدید‌کننده حوزه اعتیاد اشاره کرد و با بیان اینکه صفات شخصیتی، جرأت‌مندی، مهارت‌زندگی به عنوان عوامل محافظت‌کننده برای ورود به فعالیت‌های خطر‌ساز، وجود خانواده‌های پر‌خطر در همسایگی افراد و شرایط مخاطره‌آمیز فردی و جمعی به عنوان عوامل خطر‌ساز است و ایجاد زبان مشترک والدین با فرزندان هم به عنوان یکی از راهکار‌های مناسب برای اثر‌گذاری خانواده‌ها بر تربیت فرزندان است و مساجد به عنوان گروه‌های حمایتی مردمی محسوب می‌شوند./فارس