اجرای بازآفرینی پیاده راه قارن ساری به مساحت 8/4 هکتار

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: بازآفرینی پیاده راه قارن در طول 500 متر و مساحت 8/4 هکتار اجرا می‌شود. آغاز برنامه ملی بازآفرینی با حضور ریاست جمهوری در ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار همزمان در مازندران به صورت ویدئو کنفرانس با حضور استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی و سایر مدیران دستگاه‌های عضو در مجموعه […]

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: بازآفرینی پیاده راه قارن در طول 500 متر و مساحت 8/4 هکتار اجرا می‌شود.

آغاز برنامه ملی بازآفرینی با حضور ریاست جمهوری در ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار همزمان در مازندران به صورت ویدئو کنفرانس با حضور استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی و سایر مدیران دستگاه‌های عضو در مجموعه خانه تاریخی فاضلی ساری برگزار شد.

محمد اسلامی استاندار مازندران در این نشست گفت: مجموع بافت‌های فرسوده استان مازندران به مساحت 4 هزار و 800 هکتار است که در 38 شهر استان به تصویب رسیده است مجموع جمعیت ساکنان در این محلات 400 هزار نفر برآورد می‌شود هر چند که با احتساب عرصه‌های ناکارآمد دیگر شامل سکونتگاه‌های غیررسمی، محلات فرودست و بافت‌های تاریخی جمعیت و مساحت فراتری تحت اثرگذاری قرار می‌گیرد.

وی افزود: برای این محلات براساس سرشماری 1395 در حدود 700 هزار نفر برآورد می‌شود که این محدوده‌ها شامل 97 محله در سطح شهرهای استان  است.

اسلامی گفت: تمامی دستگاه‌های عضو ستاد بازآفرین شهر پایدار در راستای تجمیع برنامه‌ها و همچنین اقدامات مشترک در محلات هدف با اداره کل راه و شهرسازی استان دبیری این ستاد را بر عهده دارد، هماهنگی و تعامل بیشتری داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران نیز با اشاره به اجرای پروژه پیاده راه قارن ساری افزود: مراحل تصویب پروژه مذکور در کمیسیون ماده پنج انجام و با پیگیری‌های مجدانه استاندار در زمره پروژه‌های ستاد ملی بازآفرینی جهت آغاز بکار به شکل ویدئو کنفرانس در برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر قرار گرفت که به صورت همزمان با دستور ریاست جمهوری در هفت استان کشور عملیات اجرایی آن آغاز شد.

علی نبیان تصریح کرد: در راستای سیاست‌های ابلاغی دولت و همچنین قوانین موضوعه، ستادهای بازآفرینی شهری پایدار و کارگروهای تخصصی در استان شکل گرفته است که ارتقاء کمی و کیفی زندگی ساکنان محلات مورد نظر از مهم‌ترین اهداف است.وی بیان کرد: دستگاه‌های عضو ستاد سالانه بخشی از اعتبارات خود را هدف بازآفرینی شهری پایدار اختصاص دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران نیز با تشریح برنامه‌ها و پروژه‌های مختلف در حوزه عمران و بهسازی شهری، پروژه پیاده راه قارن را به عنوان یکی از پروژه‌های محوری بازآفرینی شهری و مورد تاکید دانست و ابراز امیدواری کرد: این پروژه با حمایت‌های مسؤولان بتواند ضمن دستیابی به اهداف پیش رو به عنوان یکی از شاخص‌ترین پروژه‌ها در حوزه بازآفرینی شهری در کشور تبدیل شد.

عبدالله بهادری افزود: در این پروژه ضمن باز تولید 170 واحد مسکونی حاصل فرآیند تجمیع پلاک‌های واقع در طرح، اهداف دیگری همچون ارتقاء زیرساخت شهری و فضاهای عمومی، توسعه و تجهیز خدمات در مقیاس ملی و منطقه‌ای و همچنین نوسازی بخش بافت قدیم که از مشکلات عدیده ناپایداری سازه‌ای برخوردار بودند، دنبال شده است.