اتمام و تصویب مطالعات مرحله اول سد مخزنی سجادرود

معاون طرح و توسعه آب منطقه ای مازندران از اتمام و تصویب مطالعات مرحله اول سد مخزنی سجادرود در جنوب شهرستان بابل خبر داد. به گزارش حرف، حیدر داودیان با اعلام این خبر افزود: مطالعات این طرح با هدف تأمین بخشی از آب شرب شهرهای بابل، بابلسر، فریدونکنار و روستاهای مسیر؛ بهبود تأمین حقابه های […]

7
معاون طرح و توسعه آب منطقه ای مازندران از اتمام و تصویب مطالعات مرحله اول سد مخزنی سجادرود در جنوب شهرستان بابل خبر داد.
به گزارش حرف، حیدر داودیان با اعلام این خبر افزود: مطالعات این طرح با هدف تأمین بخشی از آب شرب شهرهای بابل، بابلسر، فریدونکنار و روستاهای مسیر؛ بهبود تأمین حقابه های اراضی کشاورزی پایین دست؛ کنترل سیلاب و تولید انرژی برقابی از اواخر سال 1389 آغاز و در سال 1396 به پایان رسید که پس از بررسی و تأیید در کمیته فنی شرکت، به وزارت نیرو ارسال و در جلسات متعدد کمیته تخصصی ویژه رسیدگی و به تائید نهایی رسید.
به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای مازندران، معاون طرح و توسعه شرکت، اخذ این مصوبه را باتوجه به رویکرد وزارت نیرو در سال جاری بسیار با اهمیت برشمرد و اظهار امیدواری کرد: پس از اخذ مجوز کمیسیون ماده 23 قانون الحاق مقررات مالی دولت، بتوانیم عملیات اجرایی آن را در سال های آتی آغاز کنیم.
شایان ذکر است محل احداث سد سجادرود در منطقه بندپی شرقی بابل برروی رودخانه سجاد رود یکی از سرشاخه های بابلرود واقع شده و در نظر است که این سد با ارتفاع 61 متر و با حجم مخزن 21 میلیون مترمکعب از نوع سنگریزه ای با رویه بتنی (CFRD) احداث شود. همچنین با احداث این سد امکان تنظیم آب به حجم 43 میلیون متر مکعب برای اهداف پیش بینی شده میسر و مشکلات آبی شهرهای پائین دست را که یکی از مناطق پرجمعیت و با تراکم بالای استان است بر طرف نماید.