آیت‌الله لایینی در مجمع نمایندگان خطاب به وکلای ملت؛برای سه سال آینده استان برنامه بدهید

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در مازندران از نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان خواست که برای سه سال آینده برنامه بدهند و بگویند که چشم‌انداز آنها برای استان چیست. آیت الله محمدی لایینی در نشست مجمع نمایندگان استان در دفتر نمایندگی ولی فقیه، با تاکید براینکه باید مشخص باشد که نمایندگان برای استان چه برنامه […]

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در مازندران از نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان خواست که برای سه سال آینده برنامه بدهند و بگویند که چشم‌انداز آنها برای استان چیست.

آیت الله محمدی لایینی در نشست مجمع نمایندگان استان در دفتر نمایندگی ولی فقیه، با تاکید براینکه باید مشخص باشد که نمایندگان برای استان چه برنامه ای دارند، افزود: در چشم انداز فعالیت ها باید واقعیت‌ها و بایدها ترسیم شود.

وی با بیان اینکه باید برای مازندران گام های اساسی برداریم، تصریح کرد: راه اندازی قطار پرسرعت از رامسر به شرق استان میتواند یک پروژه زیرساختی مهم برای استان باشد زیرا مازندران نیازمند پروژه‌های زیرساختی مهم است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید براینکه باید از نقدینگی موجود در استان جهت توسعه زیرساختها استفاده کرد، افزود:در کشور به خصوص در مازندران نیازمند انقلاب اداری هستیم، سرمایه‌ گذاران تا کی باید سرگردان باشند؟ سرمایه داران با نگاه تولید محور در استان به اندازه کافی داریم و باید استفاده شوند.

وی واردات ۱۹ میلیون تن نهاده های دامی را تاسف انگیز دانست و گفت: با وجود ظرفیت بالا در حوزه کشاورزی این حجم واردات نشان دهنده عدم استفاده از این ظرفیت است که نمایندگان باید ورود پیدا کنند.

آیت الله محمدی لایینی در بخش دیگری از سخنانش، وحدت میان نمایندگان را مهم دانست و گفت: منابع دینی امت اسلامی را به چهار نوع وحدت دعوت کرده اند، درون مذهبی، وحدت بین امت، وحدت میان ادیان و وحدت بین المللی برای همه بشریت.

وی با اشاره به اینکه وحدت یک‌راهبرد اساسی است، تصریح کرد: از بهترین عبادت ها این است که هر کدام دلیل یک‌وحدت باشیم، نمایندگان خود باید کنار بیایند تا بتوانند دیگر افراد را به وحدت دعوت کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران به انتخابات شورای اسلامی شهرها سال آینده نیز اشاره کرد و از نمایندگان به عنوان نهاد ناظر و تعیین صلاحیت نامزدهای شورای شهرها خواست که در اجرای وظیفه نظارتی خود ملاحظات و تعارفات را بکاهند و براساس صلاحیت و شایستگی تایید صلاحیت کنند تا شاهد معضلات امروز در حوزه شوراهای شهر نباشیم.

وی همچنین از نمایندگان خواست که با توجه گذشت هشت ماه از سال جهش تولید پی‌گیر باشند که چقدر از برنامه های جهش تولید در استان اجرایی شده و‌ مازندران نسبت به استان های دیگر چه وضعیتی دارد.

مردم ایستاده‌اند

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت:علی رغم همه تحریم ها و فشار مضاعف کرونا شاهد ایستادگی مردم در ارزش های انقلاب اسلامی هستیم. محمدعلی محسنی بندپی افزود: آنچه ایران اسلامی بیش از هر زمانی به آن نیاز دارد وحدت قوا است و وحدت بین نمایندگان استان نیز قابل ارزش است. به گفته وی، مازندران در ۶ قانون برنامه در حد خودش دیده نشده امیدواریم در برنامه توسعه بعدی بتوانیم گام های توسعه را برداریم.

حاجی پور نماینده مردم آمل نیز با اشاره به اینکه خداوند همه نعمت های خود را در استان به ما اعطا کرده، گفت: اگر کشورهای پیش‌رفته کشاورزی پیشرفته دارند دولت ها حمایت و خرید تضمینی از ابتدا داشتند و کشاورز نگرانی ندارد. هنوز این اتفاق به اندازه لازم در کشور اجرایی نشده است. وی افزود: در بخش گردشگری این ظرفیت وجود دارد که چندین برابر ظرفیت خدمات می دهیم و صدای نمایندگان استان در این خصوص یکسان است. با وجود خدمات کشوری بودجه استانی داریم که باید اصلاح شود.