آیا افتخاری از استقلال می رود ؟

مدیرعامل باشگاه استقلال با تاکید بر اینکه برخی دنبال حاشیه سازی هستند در مورد تغییرش در پایان فصل گفت: این شایعه آنقدر تکرار شده که دیگر نخ نما و لوث شده است. آسمان استقلال کاملا آفتابی است و اوضاع به کام مردان آبی. آنها در لیگ بهترین نتایج را می گیرند و بهترین تیم هفته […]

1

مدیرعامل باشگاه استقلال با تاکید بر اینکه برخی دنبال حاشیه سازی هستند در مورد تغییرش در پایان فصل گفت: این شایعه آنقدر تکرار شده که دیگر نخ نما و لوث شده است. آسمان استقلال کاملا آفتابی است و اوضاع به کام مردان آبی. آنها در لیگ بهترین نتایج را می گیرند و بهترین تیم هفته های اخیر هستند. خط حمله آنها با توپ پر کار می کند و تبدیل به بهترین گلزنان لیگ برتر شده اند. در لیگ موفق به شکست دادن حریف سنتی شان شده اند و در حذفی هم یک پای فینال هستند.

به گزارش مهر، شرایط این تیم در آسیا هم خوب است و در پایان هفته دوم در صدر گروه مرگ قرار گرفته اند. خرید خارجی این تیم خوب از آب در آمده تا همه چیز به کام آنها باشد. در رابطه با آخرین وضعیت آبی پوشان سیدرضا افتخاری مدیرعامل این باشگاه در گفتگو با خبرنگار مهر شرکت کرد و به سئوالات مطرح پاسخ داد.

* آیا سیدرضا افتخاری در پایان فصل از استقلال می رود؟

این صحبت ها شایعه هستند و شنیدن آن هم برای من و هم برای استقلالی ها عادت شده است. من که به شنیدن این شایعات عادت کردم. اما واقعا به نظر شما این شایعه پراکنی ها در این مقطع که استقلال در بهترین شرایطش قرار دارد خنده دار نیست؟ این حرف ها آنقدر تکرار شده که دیگر اثرش را از دست داده است. این شایعه لوث و نخ نما شده است. هرگاه استقلال نتایج خوبی می گیرد و در شرایط خوبی قرار می گیرد این شیطنت ها هم شدت می گیرد. این شایعات در راستای شعار یکسری تماشاگران در ورزشگاه است. مثلا بارها پیش آمده که ما با دو سه حتی چهار گل از حریف پیش بودیم اما تعدادی از تماشاگران بر علیه ما شعار می دادند.

* در همه روزهایی که هجمه هواداران روی شما بود سیاست سکوت پیشه کرده بودید و پاسخ هیچ کدام از این هجمه ها را نمی دادید.

– این سیاست من بود. تصمیم گرفتم تا با سکوت به حاشیه‌ها دامن نزنم. می‌دانستم اگر من بهم بریزم تیم بیشتر بهم می ریزد. تصمیم گرفتم آرامش و تمرکز خودم را حفظ کنم تا این آرامش و تمرکز به تیم منتقل شود. همه تلاشم را کردم تا تیم در آرامش کامل به سر ببرد. می دانستم اگر صبر و تحمل داشته باشم نتیجه آن را می بینم. من از این روزها و از این فشارها در فوتبال کم نداشته ام. همیشه هم نتیجه صبر و تحملم را گرفته ام. همان روزها که در فضای مجازی به من حمله می کردند به همه می گفتم که این مسائل مثل برفی است که زود آب می شود و حقیقت از زیر آن آشکار می شود.

* قبل از دیدار با الهلال تیم را در قطر نگه داشتید و الان هم بعد از دربی بلافاصله تیم را راهی امارات کردید. دلیل خاصی داشت؟

– دلیلش همین بود که فضای آرام و دور از حاشیه‌ای برای تیم ایجاد کنیم. شفر هم این محیط را دوست دارد. بعد از بازی با الریان تیم را در قطر نگه داشتیم و تمرکز تیم را برای بازی با الهلال تا سر حد امکان بالا بردیم. نتیجه آن را هم گرفتیم. الان هم بلافاصله بعد از دربی تیم را به امارات فرستادیم تا بازیکنان از حال و هوای بردن پرسپولیس بیرون بیایند.

* به دیدار مقابل العین خوشبین هستید؟

– خیلی به این بازی خوشبین هستم. ان‌شاءالله بعد از این بازی موقعیت مان در صدر جدول گروه چهارم را حفظ می کنیم.

* مصدومیت، امسال تیم استقلال را خیلی اذیت کرد. دو مصدومیت خیلی عجیب هم داشتید. قائدی و پادوانی و این دو بازیکن را به طرز عجیبی از دست دادید.

– پادوانی که داخل زمین مصدوم شد و برای قائدی هم که کلا یک حادثه پیش آمد. نمی گویم اینها در فوتبال عادی هستند اما خیلی غیر عادی هم نیست. ما دو بازیکن را اینطوری از دست دادیم اما یکسری تیم ها هستند که بازیکنان سالم خود را بی دلیل و با دلیل کنار می گذارند و خودشان بازیکنان شان را دستی دستی از دست می دهند!

* از آخرین وضعیت پادوانی چه خبر؟

– بعد از عیادتی که خودم از او داشته باشم و گفتگوی مستقیم با پزشکان معالجش می توانم مفصل از شرایط پادوانی توضیح بدهم. اما در صدد هستیم هرچه سریعتر شرایط انتقالش به تهران را فراهم کنیم.

* تمدید قرارداد بازیکنان مورد نیاز را از کی آغاز می کنید؟

– در مورد نقل و انتقالات یک توضیح کلی می دهم و آن هم این است که ما برای فصل بعد استخوانبندی تیم را حفظ می کنیم و تنها نقط ضعف مان را ترمیم می کنیم. این تیم آنقدر خوب است که حفظ استخوانبندی اش برای فصل برای فصل بعد می تواند زمینه ساز قهرمانی شود. یکسری از بازیکنان ما هستند که قراردادشان در پایان فصل تمام می شود و مورد نیاز هستند. من به زودی راهی امارات می شوم و همانجا مذاکرات مقدماتی را برای تمدید قرارداد با این بچه ها آغاز می کنم. تعداد معدودی هم بازیکن به جمع نفرات مان اضافه می کنیم که آن هم باید ابتدا شفر به ما لیست بدهد و بعد از اتمام فصل کار مذاکره را آغاز کنیم.