آموزش از طریق سینما تاثیرگذاری بیشتری روی کودکان دارد

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دره شاپرک‌ها» گفت: اگر بتوانیم مسائل آموزشی را از طریق سینما و در قالب فیلم‌ها به کودکان و دانش‌آموزان بیاموزیم قطعا برای آنها از جذابیت و تاثیرگذاری بیشتری برخوردار خواهد بود. به گزارش حرف، غلامرضا آزادی درباره تاثیرگذاری سینما و ارتباط آن با آموزش و پرورش اظهار داشت: آموزش و پرورش و […]

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دره شاپرک‌ها» گفت: اگر بتوانیم مسائل آموزشی را از طریق سینما و در قالب فیلم‌ها به کودکان و دانش‌آموزان بیاموزیم قطعا برای آنها از جذابیت و تاثیرگذاری بیشتری برخوردار خواهد بود.
به گزارش حرف، غلامرضا آزادی درباره تاثیرگذاری سینما و ارتباط آن با آموزش و پرورش اظهار داشت: آموزش و پرورش و مدارس وظیفه تربیت کودکان را بر عهده دارند و سینما هم سرگرمی جامع و کاملی است که می‌تواند اقشار زیادی از جامعه خصوصا دانش‌آموزان را با خود همراه کند بنابراین ترکیب این دو برای آموزش جذابیت و تاثیرگذاری بیشتری دارد.
وی افزود: خوشحالم که جشنواره رشد در این اوضاع هنوز هم در حال برگزاری است، اینکه آموزش و پرورش یک جشنواره برگزار می‌کند نشان از شناخت آنها از سینما و تاثیرگذاری آن دارد، اینکه خود را مکلف به برگزاری این جشنواره می‌دانند جای قدردانی دارد.
وی افزود: باید امکانی را میسر کرد تا دانش‌آموزان بتوانند در کنار یکدیگر فیلم ببینند، سینما را تحلیل کنند و با بحث و تبادل نظر درباره فیلم، به مطالب آموزشی آن پی ببرند.
این تهیه‌کننده سینما با اشاره به اینکه فیلم‌ باید نصیحت و اندرز را به زبان کودکان برای آنها بازگو کند، گفت: نمی‌توان با ساخت فیلم‌هایی که در مورد کودک است اما برای بزرگسالان ساخته شده، انتظار جذب کودکان و نوجوانان را داشت، فیلم‌‌هایی که در این ژانر ساخته می‌شود بایستی با کیفیت و برای کودکان، جذاب باشد.
آزادی با تاکید بر اینکه نباید در فیلم‌ها به زبان پدر و مادر و یا معلمان با دانش‌آموزان صحبت کرد بلکه بایستی به آنها احترام گذاشت و برای به سینما آمدن به آنها انگیزه داد، افزود: سینما از اهمیت زیادی در تربیت کودکان برخوردار است و نباید فیلم‌های ضعیف را با این تفکر که آنها کودک هستند و هر فیلمی را خواهند دید برایشان ساخت.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در ایران بچه‌ها نمی‌توانند همراه پدر و مادرهایشان به سینما بروند چون حرف‌هایی که در فیلم‌ها زده می‌شود برای بچه‌‌ها اصلا مناسب نیست، درصد اندکی از فیلم‌هایی که تولید و اکران می‌شود مناسب خانواده‌هاست و می‌توان این فیلم‌ها را به همراه کودکان دید، به قدری ادبیات نامناسب و رفتارهای نابهنجار در فیلم‌ها وجود دارد که خانواده‌ها پس از چند دقیقه ترجیح می‌دهند سالن سینما را ترک کنند.
آزادی با بیان اینکه در دو دهه گذشته فیلم‌های خوب شاخص و پرفروشی در سینمای کودک و نوجوان داشتیم، ادامه داد: اکنون هم اگر آموزش و پرورش همکاری خوبی داشته باشد فیلمسازان متعهدی هستند که بتوانند فیلم‌های مناسب دانش‌آموزان تولید کنند، فیلم‌هایی که حتی اگر خانواده در کنار فرزندشان نبود با خیال راحت آنها را به سینما بفرستند چراکه فیلم کودک با فیلم خانواده یکی است و فیلمی که مناسب خانواده باشد قطعا برای کودکان مفید خواهد بود.