آغاز برنامه‌های هفته دولت در مازندران؛ جولان روبان‌های سرخ

هم‌زمان با آغاز هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر بهره‌برداری از حدود یک هزار طرح عمرانی ،اقتصادی و زیربنایی در مازندران شروع شد. برای اجرای این طرح‌ها حدود ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل بودجه دولتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هزینه شده است.استاندار مازندران درباره ویژگی‌های این طرح‌ها به […]

هم‌زمان با آغاز هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر بهره‌برداری از حدود یک هزار طرح عمرانی ،اقتصادی و زیربنایی در مازندران شروع شد. برای اجرای این طرح‌ها حدود ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل بودجه دولتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هزینه شده است.استاندار مازندران درباره ویژگی‌های این طرح‌ها به ایرنا گفت: بیش از نیمی از این پروژه‌های عمرانی و اشتغال‌زا در روستاها و مناطق محروم به بهره‌برداری می‌رسد.

احمد حسین زادگان پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت را شامل ۵۴ کیلومتر راه‌سازی، ۵۰۰ واحد مسکن مهر، چندین طرح هادی و مسکن روستایی و دیگر  اقدامات عمرانی برشمرد.وی گفت که ۱۰۱ مورد از مجموعه طرح‌های هفته دولت اشتغال‌زا است که برای اجرای آن‌ها سه هزار میلیارد ریال هزینه شده و برای حدود ۴۰۰ نفر ایجاد اشتغال می‌شود.

کلنگ زنی ۸۶ طرح عمرانی

نماینده عالی دولت در مازندران همچنین گفت که در هفته دولت عملیات اجرایی ۸۶ پروژه عمرانی در حوزه راه‌سازی، مسکن، برق و کشاورزی و اشتغال‌زایی شروع خواهد شد.وی اعتبار پیش‌بینی برای این پروژه‌ها را حدود سه هزار میلیارد ریال اعلام کرد. حسین زادگان با اشاره به محدودیت مالی دولت اولویت اجرای پروژه‌های زیرساختی را اتمام طرح‌های نیمه‌تمام به‌خصوص با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد اعلام کرد.درمجموع از هفته دولت سال ۹۷ تاکنون حدود ۲ هزار پروژه عمرانی بااعتباری افزون بر ۲۰ هزار میلیارد ریال در مازندران افتتاح شد.

هفته دولت در مازندران از گلزار شهدا شروع شد

آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت در مازندران با حضور معاون سیاسی وزیر کشور، استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی در گلزار شهدا شروع شد. جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به همراه احمد حسین زادگان استاندار مازندران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی  در نخستین روز از هفته دولت با حضور در گلزار شهدای ملامجدالدین شهر ساری، هفته دولت را  تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا شروع کردند. استاندار مازندران در این آیین گفت: همه ما توسعه و پیشرفت و آبادانی کشور را مدیون خون شهدای هشت سال دفاع مقدس و مقاومت مردم این سرزمین هستیم و همواره خود را وامدار شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس می‌دانیم.

احمد حسین زادگان راه برون‌رفت از مشکلات پیش روی کشور را وفاداری به آرمان‌های شهدا ، بینان‌گذار جمهوری اسلامی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و افزود: هفته دولت با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دولت رجایی و باهنر، فرصت خوبی برای ارائه عملکرد و دستاوردهای نظام و دولت به مردم است.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: هفته دولت سال جاری نسبت به گذشته به دلیل تحریم یک‌جانبه و ظالمانه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا علیه کشورمان شرایط خاصی را پیش روی تمام مسئولان قرار داده است و باوجوداین تحریم‌های ظالمانه، امروز جمهوری اسلامی ایران در جایگاه خوبی در جهان قرار دارد.

حسین زادگان افزود: اگرچه تحریم مشکلاتی را برای کشور در حوزه اقتصادی ایجاد کرد، ولی تجربه چهار دهه گذشته نشان داده که جمهوری اسلامی ایران باوجود تمام این ناملایمات راه خود را ادامه می‌دهد و بااراده قوی که بین مردم و مسئولان برای حفظ نظام جمهوری اسلامی وجود دارد، این تحریم‌ها کارساز نخواهد بود.

وی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان ، باید برای تحقق اهداف و برنامه‌های مصوب استانی تلاش مضاعفی داشته باشند و در هفته دولت عملکرد نظام و دولت را برای ایجاد روحیه امید و نشاط در جامعه به‌خصوص در بین نسل جوان بیان کنند.

استاندار مازندران همچنین با اعلام این‌که هم‌زمان با هفته دولت در این استان ۸۸۶ طرح بااعتباری حدود ۹ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: ۱۰۱ پروژه از این تعداد اشتغال‌زا است که با حدود سه هزار میلیارد ریال اعتبار اجرایی شده و برای حدود ۴۰۰ نفر ایجاد شغل می‌کند. مازندران در طول انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد. حدود ۴۰۰ نفر از شهیدان این استان را کارمندان دولت تشکیل می‌دهند.

آغاز آب‌رسانی به 42 روستای مازندران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت که هم‌زمان با هفته دولت بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به ۴۲ روستای در ۱۴ شهرستان این استان آغازشده است.  علی عبداللهی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: برای تکمیل طرح‌های آب‌رسانی روستایی افزون بر ۳۴۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

وی تعداد جمعیت برخوردار از آب آشامیدنی در این روستاها را حدود ۲۸ هزار نفر اعلام کرد.مدیرعامل شرکت آبفار مازندران همچنین گفت که هم‌زمان با هفته دولت مجتمع آب‌رسانی عشرستاق شهرستان بهشهر و روستای مکارود کلاردشت بااعتبار حدود ۴۰ میلیارد ریالی وارد فاز اجرایی می‌شود.در هفته دولت سال گذشته نیز ۲۰ روستای مازندران با جمعیت افزون بر چهار هزار خانوار بااعتباری بالغ‌بر ۱۲۳ میلیارد ریال از آب شرب بهداشتی برخوردار شدند.

افتتاح 30پروژه در قائم‌شهر

فرماندار قائم‌شهر گفت که به مناسبت هفته دولت در این شهرستان ۳۰ پروژه افتتاح و عملیات اجرایی سه پروژه هم آغاز می‌شود.یحیی یوسف پور هزینه اجرای طرح‌ها و سرمایه موردنیاز برای آغاز سه طرح را بیش از ۵۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد.وی بابیان اینکه ۳۰ پروژه با هزینه‌ای بالغ‌بر ۴۴۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد ، گفت که عملیات اجرایی سه پروژه هفته دولت در این شهرستان هم با هزینه‌ای بالغ‌بر ۷۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود.فرماندار قائم‌شهر افزود: برای طرح‌های هفته دولت ۱۸۰ میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی و ۴۵ میلیارد ریال هم از محل تسهیلات دولتی هزینه شده است.

یوسف پور گفت که پروژه‌های آماده افتتاح در هفته دولت امسال در زمینه‌های کشاورزی، صنعت، برق‌رسانی، مسکن مددجویان و غیره است.

بهره‌برداری از 110 پروژه برق‌رسانی

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران از افتتاح ۱۱۰ پروژه این شرکت با هزینه ۳۵۲ میلیارد و ۱۵۵ میلیون ریال در هفته دولت خبر داد . رضا غفاری این پروژه‌ها را در زمینه رفع ضعف ولتاژ، کاهش تلفات، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع، مرمت شبکه روستایی، رینگ و قدرت مانور، توسعه و احداث شبکه‌های شهری، توسعه فیدر ، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های روستایی معرفی کرد.وی گفت که از بین ۱۱۰ پروژه قابل بهره‌برداری در حوزه توزیع برق مازندران هفت پروژه هر یک با مبلغ بیش  از پنج میلیارد ریال است که در شهرستان‌های ساری ، بابل و فریدونکنار به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران افزود: از ۱۰۳ پروژه زیر پنج میلیارد ریال که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد ۱۴ پروژه مربوط به شهرستان میاندورود ، ۱۰ پروژه در سوادکوه ، ۱۰ پروژه در شرق آمل، ۹ پروژه در بابلسر ، هشت پروژه در جنوب ساری ، چهار پروژه در جویبار ، پنج پروژه در نکا ، پنج پروژه در قائم‌شهر، سه پروژه در سیمرغ، سوادکوه شمالی، امیرکلا و شمال ساری و یک پروژه در بهشهر خواهد بود .